۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۵۳۸۵۷
امام جمعه دامغان:

حفظ امنیت جامعه اسلامی در گرو پیروی از سیره عاشوراییان است

امام جمعه دامغان گفت: تلاش نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت در داخل کشور و نیروهای نظامی در محافظت از مرز‌های ایران اسلامی رهروی عملی از سیره عاشوراییان است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندهی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه و مسؤولان ارشد نیروی انتظامی شهرستان دامغان که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزای حسینی اظهار داشت: کسی که در جرمی مرتکب می‌شود در اصل بدنه کشتی جامعه را سوراخ می‌کند و نه‌تنها خود، بلکه می‌تواند سبب غرق شدن و نابودی جامعه شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه می‌توان شما نیروهای خدوم انتظامی را "بقیة السیف" نامید زیرا هر روز در حال مبارزه با بدی‌ها و پلیدی‌ها و حفظ امنیت جامعه اسلامی هستید، افزود: خدمت شما به میهن اسلامی کاری حسینی است، تنها سنگر‌ها عوض شده است.

وی با اشاره به کاهش جرائم اخلاقی در ماه‌های رمضان و محرم، گسترش تقوای الهی و معنویت در جامعه و سوق دادن مردم بالاخص جوانان به‌سوی ارزش‌های اسلامی و شیعی را دارای نقش مهمی در کاهش ناهنجاری‌ها دانست و تصریح کرد: تعامل بیش از پیش نیروی انتظامی و روحانیان می‌تواند در این مسیر بسیار تأثیر‌گذار باشد.

خون پاک شهدای نینوا در رگ‌های شیعه جاری است/ غدیر، کربلا و مهدویت یک راه نورانی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) سه هدف اصلی را دنبال می‌کرد، اصلاح امت رسول الله، حفاظت از شرعت و عزت طلبی و ظلم ستیزی، اظهار داشت: سید الشهدا(ع) پرچم مسیر صحیح زندگی را برای ما و همه تاریخ مشخص کرد و آن حق طلبی و مبارزه با طاغوت زمان است.

امام جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: غدیر، کربلا و مهدویت یک راه نورانی است، امام حسین(ع) فرمود من با مثل یزید بیعت نخواهم کرد و اینگونه به ما آموخت که تا زمان در سراشیبی تاریخ جاری است؛ نباید تن به زعامت و حکومت یزیدها بر عالم بدهیم، همانا انقلاب اسلامی ملت ما زائیده همین تفکر عاشورایی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اضافه کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش نقشه راه را برای همه بشریت در تابلویی سرخ نقش کردند، همواره خون پاک شهدای نینوا در رگ‌های شیعه جاری است و امام راحل(ره) و رهبر فرزانه و شجاع انقلاب پرورش یافتگان و فارغ التحصیلان همین مکتبند که امروز پرچم اسلام ناب محمدی را در برابر دنیای کفر برافراشته‌اند./977/202/ب2

ارسال نظرات