۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۵۳۸۸۵
مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن:

پروا از خدا و همراهی با اولیای الهی دو بال حرکت به سوی سعادتمندی است

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) با بیان این که برای پرواز به سوی سعادت و فضایل نظام هستی قرآن دو شاهبال را به بشیریت معرفی کرده است، گفت: این دو شاهبال یکی پروا کردن از خدا و دیگری همراهی با اولیای الهی است که به دست آوردن آن دو تضمین کننده سعادتمندی انسان ها است.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علم‌الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) شامگاه چهارشنبه 14 مهرماه همزمان با شب چهارم محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در مسجد جامع نارمک برگزار شد، گفت: برای پرواز به سوی سعادت و فضایل نظام هستی قرآن دو شاهبال را به بشیریت معرفی کرده است که با بهره گیری از آن می تواند از ملک به ملکوت پرواز کند.

وی افزود: این دو شاهبال یکی پروا کردن از خدا و دیگری همراهی با اولیای الهی است که به دست آوردن آن دو تضمین کننده سعادتمندی انسان ها است.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه یکی از این دو شاهبال بدون دیگری ناقص است، عنوان کرد: بسیاری فقط از خدا پروا کرده و تقوا را برگزیدند اما با اولیای خدا همراهی نداشتند، همین‌ اشخاص امثال جنگ صفین و جمل را آفریدند و با ورود به اردوگاه طلحه و زبیرها به مرور کارشان به جایی رسید که در کربلا پسر پیامبر خدا(ص) را که خود مهمان کرده بودند با لب تشنه به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به اینکه شرط قبولی اعمال ایمان است نه اسلام، اظهار داشت: ایمان نقش تعیین کننده در مسیر سعادت انسان دارد، در قرآن خداوند همواره مؤمنان را مورد خطاب قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم سیمای تمام نمای یک مؤمن را به تصویر کشیده است، ابراز کرد: در یکی از آیات خداوند می‌فرماید: مؤمنان انسان هایی هستند که وقتی با پیامبر(ص) همراه می شوند چشم آنها به دهان او است و هرگز از ایشان تخطی نمی کنند و برای هر کار خود اجازه می‌گیرند.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) افزود: امروز برای تنظیم زندگی خود با رسول الله(ص) بیش از هر چیز نباید زورگویی کرد، ما اگر مقداری حقایق و گوهر دین را در زندگی خود جست و جو کنیم کمتر رنگ آن را خواهیم دید.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه انسان مطیع، منطقی، فرمانبردار و پیرو پیامبر(ص) زورگویی نمی‌کند، بیان داشت: اگر ما زندگی خود را بر اساس توصیه های اخلاقی اهل بیت(ع) تنظیم کنیم این همه مشکل در ارتباطات اجتماعی نخواهیم داشت.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) درباره سیمای مؤمن در قرآن، گفت: مؤمنان کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و هیچ گاه دچار تردید نشدند، بر اساس تکلیف عمل کرده و دل های  آنها با هم و خیرخواه یکدیگر است.

حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: هیچ عملی را کوچک نشمارید خداوند رضایت خود را در طاعت و خشم و غضب خود را در معصیت قرار داده است، بنابراین هر عمل خیر یا گناه را کوچک نشمارید گاهی همان گناه کوچک پیمانه انسان را پر می کند، وقتی صحیفه دل از گناه سیاه شد جایی برای انعکاس انوار ملکوتی باقی نمی ماند.

وی بیان داشت: عمر سعد با غرق شدن در گناه، عواطف و احساساتش کور شده بود که در کربلا تشنگی کودک شش ماهه را نادیده گرفته و دستور کشتن او را می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ گناهی را کوچک نشمارید چرا که ممکن است پیمانه شما با همان گناه پر شود و  دیگر نتوانید بازگشت داشته باشید، گاهی برخی افراد 20 یا 30 سال عبادت و عزاداری می‌کنند اما دینداری خود را در یک شب عروسی با گناه برباد فنا می‌دهد./807/201/ب2

ارسال نظرات