۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۳۲۴
رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور:

سخن امام جامعه اسلامی حجت است

رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور گفت: سخن امام جامعه اسلامي حجت است، چه در مقام ارشاد و نصيحت باشد چه در مقام دستور و امر بايد شنيده شود و اطاعت شود.
رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در سمنان، حجت الاسلام محمود محمدي شاهرودي امروز در جمع پاسداران سپاه استان سمنان اظهار داشت: امام رضا(ع)‌ بعد از اينكه به حساب ظاهر ولايتعهدي را كه يك امر تحميلي بود، پذيرفتند؛ مأمون از ايشان خواست خطبه اي براي مردم ايراد كند و در روايت است كه امام رضا(ع)‌ به مردم فرمودند «ما حقي بر گردن شما داريم و شما هم حقي بر گردن ما داريد؛ اگر شما حق امام را ادا كرديد بر من واجب است حق شما را ادا كنم».

وي با تأكيد بر اينكه بايد در بین مردم راجع به حقوقي كه امام بر امت دارد و آيات و روايات بر آن صحه گذارده اند،‌ فرهنگ سازی شود تا به دقت رعايت شود، افزود: در اهميت حق امام بر امت در آيه اي از آيات نوراني كلام الله مجيد آمده است كه خداوند فرمودند ما بندگان خوب منتخبمان را انتخاب كرده ايم و بر اين اساس مردم سه دسته‌اند بعضي از عباد هستند يعني ظلم به نفس دارند، بعضي از بندگان ميانه رو هستند و گروه سوم السابقون و السابقون هستند كه اين السابقون مراد امام است و گروه دوم كساني هستند كه امام را مي شناسند و معرفت به حق امام دارند.

رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور اضافه کرد: حزبي كه انسان را به الله مي رساند؛ حزب الله است؛ سبيل و راهي كه ما را به اين حزب مي رساند نياز به سرباز دارد؛ يعني جبهه حق سربازي مي خواهد كه در اين مسير قرار گيرد؛ به عبارتي ديگر نخستین مرحله جبهه حق اين است كه اين جبهه سرباز مي خواهد و بعد در زمره حزب الله قرار مي گيرد و مي شود از اولياء الله و شرط آن اين است كه امام اين جبهه را بشناسيم و بدانيم كه اطاعت از امام واجب است.

حجت الاسلام محمدي شاهرودي با تصريح بر اينكه نخستين حق امام جامعه اسلامي بر گردن ما اين است كه حرف امام را به گوش جان بشنويم،‌ گفت: رسول گرامي اسلام(ص) بارها به مردم فرمودند«اسمعي قولي؛ قول مرا بشنويد»؛ به ویژه آنجايي كه مي خواستند امامت را معرفي كنند.

وي اظهار داشت:‌ نخستین حق امام حسين(ع) ‌در صحنه كربلا شنيدن قول و سخن ايشان بود كه كوفيان در زماني كه اباعبدالله الحسين(ع) سخن مي‌گفتند همهمه كردند و عده‌اي آنقدر مريض بودند و غرض ورزانه انگشت در گوش‌هايشان كردند تا صداي امام را نشنوند و نشنيدند و اطاعت پذيري هم نكردند و حق امام زمانشان را ادا نكردند؛ چه بسا اگر سخن سيدالشهدا(ع) را مي‌شنيدند حادثه كربلا رخ نمي‌داد.

رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور با بيان اينكه سخن امام جامعه اسلامي حجت است و چه در مقام ارشاد و نصيحت باشد چه در مقام دستور و امر بايد شنيده شود و اطاعت شود، اظهار داشت: سخن امام جامعه ديني نسخه شفابخش براي امت اسلامي است و بايد آن را شنيده و بدان عمل كنيم.

حجت الاسلام محمدي شاهرودي با تأكيد بر اينكه بايد ببينيم رهبر معظم انقلاب از ما امروز چه مي‌خواهد، بيان كرد: همه كساني كه در جبهه و عرصه جهاد فرهنگي تلاش مي‌كنند بايد گوشش به دو لب امام زمانشان و رهبر و ولي امر مسلمين باشد و بشنوند و عمل كنند تا اطاعت از امر ولي اجرايي شود.

وي اظهار داشت: خيلي‌ها امروز حرف رهبري را مي‌شنوند و بعد مي‌نشينند و سخنان ايشان را تحليل مي‌كنند؛ بايد به اينها گفت سخن امام و رهبري تحليل نياز ندارد بلكه اطاعت مي‌خواهد.

رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور گفت: اگر مردم كوفه معرفت داشتند كه امام اطاعت مي خواهد؛ هرگز امام حسين (ع) و اهل بيتش را در آن واقعه تنها رها نمي‌كردند و بايد گفت كه جهل و ناداني و عدم شناخت امام و نشنيدن سخن امام سبب شد كه عده‌اي كوركورانه به تبع هواي نفس و مادينگري از روي ظلم و شقاوت با ريختن خون حسين(ع) و يارانش شقی‌ترین انسان‌ها شدند.

حجت الاسلام محمدي شاهرودي تصريح كرد: امروز هم صحنه كربلاست، بايد ريشه‌هاي شجره ملعونه زمانمان را بشناسيم و از طرف ديگر معرفت عميق نسبت به شجره طيبه و اعضايي كه در راه اين شجره گام بر مي‌دارند داشته باشيم؛ چه بسا اگر امروز اين معرفت و بصيرت را نداشته باشيم؛ ما هم بدتر از مردم كوفه در زمان ظهور امام زمان(عج) خواهيم شد.

وي بيان داشت: نكند مشمول برخي از روايات معصومين(ع) شويم، آنجا كه امام صادق(ع) فرمودند«به خدا قسم من امام بر اين قوم نيستم؛ قومي كه اسرار دين را از زبان امامشان مي شنيدند و آن را فاش مي كردند»امروز نيز بسياري از بلاها و فتنه‌ها از همين افشاي رازها اتفاق مي‌افتد و مي‌شود منشأ تهديد و فتنه در جامعه اسلامي است.

رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور با بيان اينكه لازمه بيعت، وفاست؛ اظهار داشت:  حضرت علي(ع) فرمودند«اگر بيعت كرديد؛ وفاي به بيعت كنيد»؛ هزاران نفر تا نزديكي كربلا همراه امام حسين(ع) بودند و با ايشان بيعت كردند اما بيعت شكستند و وفاي به عهد نكردند، بکوشیم از بیعت شکنان نباشیم./202/977/ب1

ارسال نظرات