۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۵۴۳۹۵
مدیر کل آموزش و پرورش قم:

معلمان انس با امام حسین را در قلب دانش‌آ‌موزان نهادینه کنند

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به این که دانش آموزان امروز قاسم های زمان ما هستند، گفت: همایش « احلی من العسل» با حضور ۹ هزار دانش آموز قمی در آستان حضرت معصومه(س) و امام زادگان شهر قم برگزار شد.
حمیدرضا شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر آموزش و پرورش استان قم، بعد از ظهر امروز در همایش «احلی من العسل» در جمع نوجوانان عاشورایی استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز قاسم های زمان هستند، گفت: اگر مَحبت اهل بیت(ع) در دل نوجوانان و جوانان ما مانند حضرت قاسم بن الحسن نهادینه شود اهل بیت(ع) و امام حسین (ع) زندگی ایشان را مدیریت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و دانش آموزان ما باید از همین دوران نوجوانان با اهل بیت(ع) مانوس باشند، تصریح کرد: انس با امام حسین(ع) زندگی یک نوجوان و جوان را در برابر وسوسه های شیطان بیمه کرده و موجب موفقیت او در زندگی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اینکه باید انس با امام حسین(ع) و لبیک به نهضت ایشان توسط معلمان در قلب دانش آموزان نهادینه شود، اظهار کرد: دانش آموزی که حسینی وار تربیت شود ولایت مداری از شاخصه های بارز اخلاقی او خواهد بود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه دانش آموزان امروز قاسم های زمان و یاوران ۱۳ ساله امام زمان(عج) و امام حسین (ع) هستند، ادامه داد: امروز دشمن از نوجوانان عاشورایی بیش از هر چیزی دیگری در هراس است و به همین علت محافل عزاداری دانش آموزان را به دلیل ترویج نهضت حسینی به بهانه ترویج خشونت ممنوع می‌داند در حالی که نهضت کربلا نهضت بیدارگری و روشنگری است و هر کس به کاروان کربلا متصل شود در پناه این اتصال به راه درست و زندگی مقید به اخلاق راهنمایی خواهد شد.

وی افزود: همایش «احلی من العسل» یکی از اقدام‌ها بسیار خوب فرهنگی در راستای تربیت اسلامی و حسینی دانش آموزان است و این همایش به صورت همزمان با آستان حضرت معصومه(س) در سایر نقاط استان قم از جمله امام زادگان بزرگوار شهر قم با حضور ۹ هزار دانش آموز عاشورایی در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اینکه یاری دین سن و سال و زن و مرد نمی‌شناسد و هرکس که می‌تواند باید با حمایت از دین خدا امام حسین (ع) را یاری کند، یادآور شد: مهم‌ترین رسالت دانش آموزان امروز شناخت راه حسینی و یاری امام زمان(عج) به عنوان جانشین و منتقم خون امام حسین(ع) است و دانش آموزان امروز باید قاسم های امام زمان(عج) بوده و در برپایی حکومت عدل جهانی ایشان را یاری کنند./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات