۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۴۴۸۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مجالس امام حسین کانون کسب معرفت و بصیرت سیاسی و اعتقادی است

مدیر حوزه علمیه مازندران مجالس امام حسین(ع) را کانون کسب معرفت و بصیرت سیاسی و اعتقادی دانست و گفت: باید از ظرفیت بالای معنوی این شب ها در جهت کسب بصیرت و معرفت دینی بهره بگیریم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه ساری برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، گفت: امام حسین(ع) دانشگاهی در جامعه بشریت به نام دانشگاه عاشورا دارد که این دانشگاه سفینه النجاه و اسباب عاقبت بخیری است.

وی مجالس امام حسین(ع) را کانون کسب معرفت و بصیرت سیاسی و اعتقادی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بالای معنوی این شب ها در جهت کسب بصیرت و معرفت دینی بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران امر به معروف و نهی از منکر را عامل تقدس نهضت سیدالشهدا(ع) و فلسفه ماندگاری قیام حسینی در تاریخ دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را بیمه و امت اسلامی را با حقیقت دین آشنا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: در منبر و محفل امام حسین(ع) باید به مباحث اعتقادی پرداخته شود چرا که اگر اعتقادات درست شود در برابر حوادث فرهنگی مصونیّت خواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اسلام ناب در شرایط ممتازی در عرصه بین المللی قرار دارد و همین مسأله دشمنان اسلام را عصبانی کرده است، افزود: همه تلاش دشمنان تضعیف جایگاه شیعیان در جهان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران عزاداری حسینی را فرصت مغتنمی در جهت به رخ کشیدن عزت و عظمت شیعیان در جهان دانست و تصریح کرد: امروز به برکت فرهنگ عاشورا انقلاب اسلامی ایران به الگویی ارزشمند در جهان تبدیل شده است.

وی یکی از شاخص‌های مهم و مؤثر در اقتدار نظام تشیع را اجتماعات حسینی دانست و اضافه کرد: مسأله موشکی و اقتدار دفاعی و تدبیر سیاسی به‌ جای خود اما آوردگاه عظیم اربعین حسینی یکی از شاخص‌های بازدارندگی نظام اسلامی در مقابل دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این‌که امام حسین(ع) شهید احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: به گفته امیرمؤمنان علی(ع) امر به‌ معروف و نهی از منکر امر واجبی است که اگر احیا شود، مابقی واجب‌های الهی نیز هم در جامعه احیاء خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: امام حسین(ع) مرگ در مسیر عزت را حیات جاودان می داند و در مسائل دین به صورت ظاهری نگاه نمی کند بلکه تلاش می‌کند تا آن را در زندگی خود متبلور و متجلی کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که وقتی می گوییم امام حسین(ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه است یک راهبرد عملی برای سعادت بشریت است، ادامه داد: برای سعادت بشریت و نجات نسل آینده نمی‎توان بدون مدل امام حسین(ع)، مدل دیگری را متصور بود، امروز مصداق های نجات بشریت از سوی مدل عاشورایی در جای جای دنیا دیده می شود و حتی انقلاب اسلامی ما هم برگرفته از این مدل است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تنها راه نجات بشریت را بهره گیری از مکتب حسینی دانست و خاطرنشان کرد: اصل آزادگی و ذلت ناپذیری در تعبیر زیبای «هیهات منه الذله» امام حسین(ع) نهفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در موقعیت های مختلف در واقعه عاشورا، هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سازنده جامعه و نگهدارنده تمدن ها است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به تبیین چرایی پیدایش واقعه عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در شرایطی قرار گرفت که اگر سکوت می کرد، از اسلام، عدالت و زحمات پیامبر اکرم(ص) اثری باقی نمی ماند.

مدیر حوزه علمیه مازندران بیعت امام حسین(ع) با یزید را به معنی تأیید حکومت فاسق و ظالم اموی و سکوت در برابر جنایات یزید دانست و گفت: اگر در دوران کنونی نیز ایران دست از مبارزه معنوی و فکری با غرب بردارد، به بهانه های مختلف نقض حقوق بشر و انرژی هسته ای مورد تحریم و توطئه های مختلف قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری واقعه عاشورا را الگوی آزادی خواهان جهان نامید و گفت: شعار ذلت ناپذیری امام حسین(ع) از حنجره های ملت های مظلوم و مردم ستمدیده دنیا شنیده می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین بر بهره برداری از فضایل ماه محرم تأکید کرد و گفت: عزای بزرگ امام حسین(ع) باید منطقی، عاقلانه و عاشقانه برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در همه لحظات واقعیات اسلام را فراموش نکرد و با اقامه نماز در ظهر روز عاشورا ارزش های اسلامی را به صورت عملی آموزش داد.

مدیر حوزه علمیه مازندران نسبت به عدم استفاده از مراثی و سخنان غلوآمیز و دون شأن ائمه هشدار داد و گفت: مدیران هیأت های عزاداری توجه کنند عزاداری ها به گونه ای نباشد که به عزاداران آسیب جسمی وارد شود./950/202/ب2

ارسال نظرات