۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۷۵۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

توسل به سیره امام حسین زمینه ساز هدایت و نجات انسان می شود

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: امام حسین(ع) کلید هدایت و کشتی نجات است که می توانیم متوسل به این وجود نورانی و ارزشمند شده و بهره گیری شایسته ای از سومین ستاره تابناک امامت و ولایت داشته باشیم.
حجت الاسلام براتی امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ارزنده و والایی قرار داریم که انسان می تواند بهره گیری شایسته ای در مسیر تعالی خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: نفس انسانی وقتی به کمال می رسد این قابلیت را دارد که حقایق هستی برایش منقش شود و می توانیم از آن بهره گیری شایسته ای کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: انسان باید نماز اول وقت را در دستور کار قرار دهد و باید هر زمانی صدای اذان را شنیدیم چیزی برای ما از خداوند متعال عزیزتر نباشد.

حجت الاسلام براتی ادامه داد: وقتی نفس انسان به سوی خداوندی که نور آسمانها و زمین است توجه پیدا کند صفای باطن ایجاد شده و حضرت حق حقایق را به انسان عنایت می کند.

وی افزود: خواندن نماز قبل از خواب برکات بسیاری دارد که می توانیم برای انسانهای مرحوم بخواهیم و این کار قلب انسان را رقیق کرده و سبب می شود مشمول احسان مضاعف قرار گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زیارت امام حسین(ع) ثمرات بسیاری برای انسان دارد، گفت: ضرورت دارد ارتباط خود را با خورشید عالم تاب ولایت تحکیم کرده و زیارت سرور و سالار شهیدان را همواره صورت دهیم.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: امام حسین(ع) کلید هدایت و کشتی نجات است که می توانیم متوسل به این وجود نورانی و ارزشمند شده و بهره گیری شایسته ای از سومین ستاره تابناک امامت و ولایت داشته باشیم.

وی افزود: انسانی که به نور امام حسین(ع) متمسک شود قلب او با سرالله آشنا می شود که می تواند در مسیر سعادت و رستگاری رسیده و به مراتب والایی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) از مقام ارزشمند و والایی برخوردار هستند، گفت: نیاز است از این بزرگواران بخواهیم تا بصیرت و علم را در وجود ما افزایش دهند.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و اهتمام شایسته ای در انجام اعمال نیکو و شایسته داشته باشد تا در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار گیریم.

وی ادامه داد: همه می توانند به درگاه حضرت حق آمده و درخواست توبه داشته باشند که انسان می تواند در محضر دین و اهل بیت معصومین(ع) حضور پیدا کرده و عاقبت بخیر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: قدمهایی در متن جامعه تاریک با استقامت و پایداری والا صورت گرفته است تا حقیقتی روشن شده و انفجار نور ایجاد شود که مصداق آن حماسه سرور و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام براتی افزود: ضرورت دارد قدر این ایام نورانی و گرانقدر را بدانیم که مقدس بوده و از ارزش بسیاری برخوردار است و خوش به سعادت ما که در چنین مجالسی حضور پیدا می کنیم.

وی ماه محرم را فرصتی ارزنده برای بصیرت افزایی دانست و خاطرنشان کرد: نیاز است در ایام نورانی بر معرفت خود افزوده و زمینه ارتقای مراتب خود را فراهم کنیم.

گفتنی است، مراسم عزاداری دهه اول محرم همه روزه از ساعت 10 صبح در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی واقع در پایین بازار روبروی حسینیه سادات نیاکی و همراه با برنامه سخنرانی و مدیحه سرایی صورت می گیرد./1314/202/ب2

ارسال نظرات