۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۷۹۴
امام جمعه دامغان:

جوان حسینی باید حق محور باشد

امام جمعه دامغان گفت: فراموش نکنیم که حرکت اباعبدالله(ع) قیامی برای اصلاح جامعه اسلامی و بشریت بوده است، محرم تنها ماه نذری خوردن، سیاه پوشیدن و سینه زدن نیست، بلکه فرصت مغتنم تبیین اصول و مبانی عاشورای حسینی است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امروز در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان مسجد امام موسی بن جعفر(ع) این شهرستان با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) در باب مرگ و نقش اساسی اعمال انسان در حیات ابدی او، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) به شیعیان و مسلمانان سفارش می‌کند اعمال خود را در دنیا اصلاح کنند تا بتوانند در قیامت جوابگو باشند.

امام جمعه دامغان بیان کرد: اگر مرگ را به‌درستی بشناسیم، اعمال و وجود خود را تطهیر کنیم، حق مداری و ظلم ستیزی را از حسین(ع) بیاموزیم، نماز، خمس، زکات و واجبات الهی را سبک نشماریم، اخلاق نبوی را الگوی رفتاری خود قرار دهیم و نگذاریم ستون قفسه‌های اعمال خیر ما خالی بماند، دیگر از مرگ هراسی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به کلام شریف امام حسین(ع) که می‌فرماید: "من مرگ را جز سعادت نمی‌دانم" خاطر‌نشان کرد: در فلسفه اعاده معدوم محال است، عده‌ای معتقدند فرد مرده نابود می‌شود اما علامه طباطبایی(ره) این مسأله را به زیبایی پاسخ داده؛ همانا مرگ معدوم شدن نیست، مرگ استکمال است، حرکت ما قدم به قدم است و هنگامی که به بهشت وارد شویم کامل می‌شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با یادآوری این مطلب که فراموش نکنیم، حرکت اباعبدالله(ع) قیامی برای اصلاح جامعه اسلامی و بشریت بوده است، اضافه کرد: قبر انسانها دو گونه است، یا روضه و باغی از بهشت و یا گودالی از جهنم، اگر بر اساس فرمایش سیدالشهدا(ع) به سمت اصلاح خود، خانواده و جامعه حرکت کنیم و نگرشمان را به مرگ عوض کنیم، همچون باغداری که در فصل محصول خوشحال است در قیامت از حاصل نیک اعمالمان بهره خواهیم برد.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه جوان حسینی باید همچون سیدالشهدا(ع) حق محور و تکلیف‌مدار باشد، گفت: محرم تنها ماه نذری خوردن، سیاه پوشیدن و سینه زدن نیست، بلکه فرصت مغتنم تبیین اصول و مبانی عاشورای حسینی است، باید هر یک از ما نقش خود را در امتداد حرکت اصلاحی کربلا ایفا کنیم./202/977/ب1

ارسال نظرات