۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۵۴۸۳۸
رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین:

نماز ظهر عاشورا نقطه اوج قیام امام حسین است

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا نقطه اوج قیام امام حسین(ع) است، گفت: این اهمیت و توجه، نشانه جایگاه رفیع نماز است و در زیارت امام حسین(ع) با عبارت" اشهد انک قد اقمت الصلوه"، بر آن تأکید و امام حسین(ع) را معرفی می‌کند.
حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی

حجت‌الاسلام سید قریش موسوی رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم نماز ظهر عاشورا را نقطه اوج قیام حسینی در نشان دادن اهمیت نماز معرفی کرد و گفت: این اهمیت و توجه، نشانه جایگاه رفیع نماز است و در زیارت امام حسین (ع) با عبارت "اشهد انک قد اقمت الصلوه"، بر آن تأکید و امام حسین(ع) را معرفی می‌کند.

برپایی نماز ظهر تاسوعا در استان قزوین

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به برپایی نماز ظهر تاسوعا بیان کرد: نماز ظهر در روز تاسوعا افزون بر نماز ظهر عاشورا در استان برگزار خواهد شد و این نماز با حضور خیل عزاداران حضرت در خیابان شهدا برگزار می شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در شهر قزوین

وی اقامه نماز ظهر عاشورا در شهر قزوین را با محوریت خیابان و تقاطع شهدا اعلام و ابراز کرد: نماز ظهر عاشورا در جای‌جای مناطق قزوین برگزار خواهد شد اما برای ایجاد وحدت بیشتر میان عزاداران و نمازگزاران، خیابان شهدا به‌عنوان محور برگزاری نماز در این شهر در نظر گرفته‌شده که به‌صورت مستقیم از صدا و سیما پخش خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: هیأتهای مذهبی و خیل عزاداران با تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، نماز ظهر عاشورا را اقامه می کنند تا لبیک به ندای امام حسین (ع) در باب نماز داده باشیم چرا که بی‌شک رضایت امام حسین(ع) در همین امر نهفته است.

وی با تأکید بر اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا به درس‌هایی که امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت و به جماعت در تاریخ ثبت کردند، گفت: امام حسین(ع)، با دادن ۲ شهید در راه اقامه نماز اول وقت، جایگاه و اهمیت نماز را به‌تمامی مسلمانان در طول تاریخ گوشزد کردند.

اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا

وی درباره برگزاری نماز در دیگر شهرها و روستاهای استان، ابراز کرد: مسجد جامع در شهر بوئین‌زهرا، پارک میدان لاله در شهر البرز الوند، بلوار طالقانی مقابل مسجد امام جعفر صادق (ع) در شهر آبیک و مصلای نماز جمعه و مسجد حجتی در شهر تاکستان به‌عنوان اماکن محوری اقامه نماز در سطح شهرهای بزرگ استان قزوین در نظر گرفته‌ شده است./303/853/ب1

ارسال نظرات