۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۵۴۹۳۹
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

شجاعت و دینمداری مهم‌ترین درس حضرت عباس برای نسل جوان

حجت الاسلام ظهیری با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) اسوه شجاعت هستند، گفت: مهم‌ترین درس حضرت عباس (ع) برای نسل جوان درس شجاعت و دین مداری است و نسل جوان باید دقت کنند که حضور پرشور آنها در هیأت های عزاداری زمینه خروج امام زمان(عج) را از غربت فراهم می کند.
حضرت عباس(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین ظهیری، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ما در تاریخ برشیت پیامبر نابالغ داریم و لی پیامبر ترسو نداریم، گفت: حضرت عیسی(ع) پیامبری هستند که قبل از بلوغ و در گهواره خود را عبد خدا معرفی می‌کردند ولی در هیچ جای تاریخ و قرآن کریم بیان نشده است که ما پیامبر ترسو داشته باشیم.

وی افزود: رهبری که ترسو باشد موجب انهدام و نابودی قوم خویش می‌شود و در تاریخ اسلام و بشریت هم اسوه شجاعت حضرت عباس (ع) است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه میان بی باکی و تهور و شجاعت تفاوت وجود داشته و قرآن کریم از بی باکی به عنوان تهور یاد می‌کند نه شجاعت تصریح کرد: انسانی که بی باک باشد برای خود و دیگران خطر آفرین است.

وی با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) شجاع بودند نه بی باک ادامه داد: مهم‌ترین درس حضرت عباس(ع) برای نسل جوان درس شجاعت است و شجاعت و جوانمردی صفتی است که در میدان عمل به انسان داده می شود.

حجت الاسلام ظهیری افزود: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که شجاعت صفتی است که در میان ابتلاء دل ها به انسان داده می‌شود و خداوند قلب بندگان را امتحان می‌کند و اگر در این امتحان سربلند شدند خداوند صفت شجاعت را به آن‌ها می دهد.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) همچنین در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که من در طول تاریخ از دو دسته انسان رنج دیدیم یکی افرادی که عالم بودند ولی عالم بی عمل و دسته دوم انسان‌های بی باک هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شجاعت در سه میدان اثبات می شود، گفت: این سه میدان، میدان لذت ها، رنج‌ها و وسوسه ها است.

حجت الاسلام ظهیری تأکید کرد: که حضرت عباس(ع) در هر سه این میدان ها یعنی در میدان لذت‌ها و رنج‌ها و وسوسه سربلند بودند و شمر با وسوسه امان نامه نتوانست ایشان را بفریبد.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) همواره در طول زندگی خود عبد و مطیع بودند، گفت: ایشان در دوران کودکی خود در کنار حضرت علی(ع) و پس از شهادت ایشان در کنار امام حسن(ع) و بعد در کنار امام حسین(ع) در کربلا نشان دادند که عبد به تمام معنا در پیشگاه خداوند و ولایت هستند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه این موضوع در زیارتنامه ایشان نیز مورد تأکید قرار گرفته و ما به ایشان عبد الصالح می گوییم، تصریح کرد: امروز جوانان ما هم باید به تأسی از حضرت عباس (ع) شجاعت را الگوی راه خود قرار داده و در میدان نبرد با وسوسه ها که متأسفانه امروز در موبایل ها فراوان است موفق عمل کنند.

حجت الاسلام ظهیری یادآور شد: حضور نسل جوان در هیأت های عزاداری زمینه خروج امام زمان(عج) را از غربت فراهم کرده و جوانان باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند./۹۶۸/پ202/س

ارسال نظرات