۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۵۵۰۳۹
آیت الله خاتمی:

حضرت ابوالفضل ولایت مداری را به منصه ظهور رساند

امام جمعه موقت با اشاره به این که در هر زمانی اطاعت از امر امام زمان خود واجب است، گفت: حضرت عباس(ع) به سمت آب رفت دست بر شمشیر نبرد چون امر امامش این بود که فقط آب بیاور، این نشان می‌دهد که در هر زمانی باید از امر امام زمان خودت اطاعت کنید.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری ماه محرم که در امامزاده حسن برگزار شد، با اشاره به این که در میدان نبرد هرکس رجز می‌خواند دو هدف را دنبال می‌کند، اظهار داشت: اولین هدف رجز حوانی این است که فرد اعلام می‌کند من شجاع هستم و نمی‌ترسم، از سوی دیگر با رجز فرد اعلام می‌کند که من چه آرمانی دارم.

وی ادامه داد: در عاشورا فقط در اردوگاه امام حسین(ع) رجزخوانی بود، تمام اصحاب امام حسین(ع) پیام امام را به دنیا رساندند، در این میان باید گفت رجزهای عباس شنیدنی بود، حضرت عباس(ع) به سمت آب رفت دست بر شمشیر نبرد چون امر امامش این بود که فقط آب بیاور، این نشان می‌دهد که در هر زمانی باید از امر امام زمان خودت اطاعت کنید.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: این سوال پیش می‌آید که چرا حضرت عباس(ع) زمانی که دو دست مبارکش را بریدند بازهم نشاط داشت، باید گفت که حضرت عباس(ع) تنها آوردن آب برایش اهمیت داشت چون به حرف امام زمانش گوش سپرده بود، یعنی هنوز امید در وجود او بود که حرف امامش زمین نماند.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: امام حسین(ع) تنها جسدی را که به حرم برنگرداند بدن مطهر حضرت عباس(ع) بود، این امر به درخواست خود حضرت عباس(ع) بود زیرا اهل حرم منتظر بازگشت علمدار بودند./816/پ202/ج

ارسال نظرات