۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۱۸۷
همزمان با دوازدهم محرم؛

تجمع «رهروان زینبی» در امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دوازدهم محرم تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در هشت امامزاده شاخص شهرستانهای مختلف این استان برگزار می‌شود.
تجمع رهروان زینبی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر در امامزاده‌های استان، اظهار کرد: این طرح از ابتدای ماه محرم در 52 امامزاده شاخص شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب این طرح ویژه‌برنامه‌هایی از جمله تجمع بزرگ هیئات مذهبی، همایش نوجوانان حسینی(ع) با عنوان «احلی من العسل»، همایش شیرخوارگان حسینی و غیره برگزار شده است، افزود: همچنین در قالب این طرح جمعه هفته جاری، دوازدهم محرم، مصادف با بیست و سوم مهرماه تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان در هشت امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی، الگوگیری بانوان جامعه از مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و تبدیل امامزاده‌ها به قطبهای فرهنگی برخی از اهداف برگزاری این تجمع‌ها هستند، خاطرنشان کرد: تجمع‌های رهروان زینبی در امامزاده‌های شاخص استان شامل عزاداری، سخنرانی و مداحی بوده که با حضور روحانیان و مداحان برگزیده استانی و شهرستانی برگزار خواهند شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه تجمع محوری رهروان زینبی در استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: در این تجمع حجت‌الاسلام سالاری سخنرانی و آقای محراب مداحی می‌کند.

وی تجمع بانوان عاشورایی در امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان با سخنرانی حجت‌الاسلام علیدوست و مداحی اسماعیلی، امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی اسفراین با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مداحی یحیی‌آبادی و امامزاده حمزه بن موسی(ع) دهنه شیرین اسفراین با سخنرانی حجت‌الاسلام خانی و مداحی خانی را برخی از تجمع‌های رهروان زینبی در امامزاده‌های استان ذکر کرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: تجمع بانوان در امامزاده زین‌العابدین(ع) سنخواست جاجرم با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مداحی نقی کارگرمقدم، امامزاده فخرالدین(ع) ایور شهرستان گرمه با سخنرانی حجت‌الاسلام صالحی‌نیا و مداحی غلامی، امامزاده محمد(ع) دلاور شهرستان مانه و سملقان با سخنرانی حجت‌الاسلام یحیی حسام و مداحی مقتدایی و تجمع رهروان زینبی در امامزاده سید جعفر (ع) سیاهدشت فاروج با سخنرانی خانم رجعتی و مداحی رضایی هم برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر پاسداری از ارزشها و آرمانهای اسلامی و عاشورایی، اظهار کرد: همه باید با نگاه به واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) دنباله‌رو هدف والای آن امام همام باشیم و با اجرای امر به معروف و نهی از منکر از دین اسلام حفاظت و حراست کنیم.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 370 هیأت مذهبی و هزار و 140 باب مسجد و حسینیه با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) در حال برگزاری است./9314/303/ب2

ارسال نظرات