۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۵۲۱۴

فعالیت­ تبلیغی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول علیه فرقه‌های انحرافی

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول از تلاش تبلیغی طلاب مدرسه، علیه فعالیت های انحرافی و مخرب گروه صوفیه در شهرستان خبر داد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،با اشاره به فعالیت­های تبلیغی مدرسه در دهه محرم اظهار داشت: در این راستا در خود مدرسه، طلبه ­ها مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم را با دعوت از اساتید مدرسه و مهمانان روحانی خارج از شهرستان برگزار کردند.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول به اعزام 30 طلبه از پایه ششم تا دهم این مدرسه در دهه اول محرم اشاره و ابراز داشت: این طلاب به روستاها، مساجد و شهرهای تابع شهرستان دزفول اعزام شدند که با توجه به کثرت برگزاری مجالس عزاداری در شهرستان دزفول اعزام این تعداد مبلغ ناکافی است و از این لحاظ شاهد حضور افراد غیرروحانی در مراسم سوگواری و بیان مطالب غیر مستند درباره قیام عاشورا هستیم.

این مقام مسؤول کثرت مجالس عزاداری امام حسین(ع) را در شهرستان دزفول نعمتی بزرگ به شمار آورد و افزود: اعزام 30 طلبه و نیز حضور 150 روحانی اعزامی از قم جوابگوی تعداد مجالس عزاداری نیست که در این زمینه اوج برگزاری مجالس عزاداری به ویژه مجالس خانگی در شهرستان پس از دهه اول محرم است و در حقیقت چنین روزهایی بهترین فرصت برای تبیین حقایق کربلا محسوب می شود.

حجت الاسلام کیانی حضور طلاب پایه چهارم به بالا در سراسر مدارس شهرستان برای تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) را از دیگر فعالیت های مدرسه آیت الله قاضی در ماه محرم دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان در مدارس روستایی و شهری شهرستان دزفول انجام می شود.

وی با اشاره به ضرورت برخورد هوشمندانه و مدبرانه با گروه ­های انحرافی تحت پوشش مذهب گفت: گروه­ های انحرافی همچون فرقه صوفیه در دزفول به صورت جدی فعال و در ماه محرم مواکب و مجالس عزاداری برپا کرده اند که در این زمینه اقدامات انحرافی این فرقه باید انگیزه­ بیشتری در میان مبلغان برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و آگاه سازی مردم از فعالیت­های انحرافی این گروه ایجاد کند.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول تصریح کرد: این مدرسه در هفته دفاع مقدس و در راستای مقابله با فعالیت­های انحرافی، گروه انحرافی صوفیه نمایشگاهی درباره این فرقه تشکیل و فیلم و عکس و کتاب­های مرتبط با آنها را در میان مردم پخش کرد که انفعال و عصبانیت شدید این گروه را در پی داشت.

این مقام مسؤول با بیان این­که عکس العمل و عصبانیت فرقه صوفیه نشان از اقدامات مؤثر مدرسه در افشاگری علیه آنها است، خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با صوفیه طلبه­ ها در منابر به روشنگری درباره این فرقه و کمک­های فوق العاده دشمنان به آن اشاره می کنند و همچنین با حضور در مدارس آموزش و پرورش شهرستان به روشنگری و افشاگری علیه فعالیت­های فرقه صوفیه می پردازند./303/9456/ب1

ارسال نظرات