۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۲۲۸

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

موفقیت مستند رادیویی «آوای ماندگار» در چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی، انتصاب مسؤول راه اندازی شبکه رادیویی زیارت و برنامه های ماه محرم صداوسیمای خراسان رضوی عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه این نهاد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، محسن نصر پور، مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی، از سوی رییس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان خراسان رضوی به عنوان مسئول کمیته  ارتباطات  و اطلاع رسانی  ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان  در استان منصوب شد.

ساماندهی و برنامه ریزی  برگزاری مراسم، ارتقای آگاهی و شناخت مردم به ویژه جوانان نسبت به سیاست های آمریکا علیه کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران  و بهره مندی حداکثری از تمامی ظرفیت های  ظلم ستیزی از وظایف محوله در این حکم است.

مسؤول راه اندازی شبکه رادیویی زیارت منصوب شد

طی حکمی از سوی  محسن نصر پور مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی سید مرتضی امیری شهری به عنوان مسؤول راه اندازی شبکه رادیویی زیار ت منصوب شد.

در این حکم  اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و معرفت افزایی زائران و ارتقای فرهنگ رضوی و فرهنگ میزبانی و خدمت به زائران و همچنین ترویج و توسعه  گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و ارتقای سطح معنوی جامعه و رشد و نشر معارف دینی  با محوریت  اهل بیت(ع) خاصه حضرت  علی بن موسی الرضا(ع) و از طرفی ایجاد ارتباط بین حرم ملکوتی ثامن الحجج(ع) و آحاد مشتاقان اهل بیت(ع) و دلدادگان آن امام همام(ع) و.....  از اهداف تعیین شده  این شبکه عنوان شده است.

همچنین در این حکم آمده است  انتظار می رود نسبت به انجام امور راه اندازی شبکه رادیویی زیارت هم طراز با شبکه های ملی و سراسری و در شأن و جایگاه پایتخت معنوی ایران اسلامی تلاش و اقدامات لازم ازجمله  اجرایی شدن تفاهم نامه  مشترک راه اندازی رادیو با استان و تعامل و جذب همکاری های دستگاهها  و نهادهای استانی در بخش های محتوایی، تولیدی، منابع و.... ، پیگیری امور ستادی و سازمانی، انجام امور مربوط به عملیاتی شدن تقویم زمانی راه اندازی و فعالیت  رادیو در بخش تولید و محتوا و پیگیری، تکمیل و تجهیز امور فنی، اداری و نیروی انسانی انجام پذیرد.

آوای ماندگار موفق در اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی

مستند رادیویی «آوای ماندگار» تولید صدای خراسان رضوی در چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی موفق به کسب رتبه برتر برنامه سازی شد. 

مستند رادیویی «آوای ماندگار» از خانم مرضیه رحیمی  که به معرفی یکی از پیر غلامان خراسان رضوی (مرحوم انصاریان) می پردازد، به دلیل شایستگی های حرفه ای و قابلیت های هنری  در عرصه فرهنگ عاشورایی  و معرفی پیر غلامان  و خادمان حسینی  در قالب مسابقه ارزشمند پیر غلامان، واجد این رتبه شده است.

گفتنی است خانم مرضیه رحیمی در کارنامه خود موفقیت های دیگری را در جشنواره های رسانه ای از جمله جشنواره هنر و رسانه و اعتیاد و رسانه برای تولید مستند های رادیویی دارد.

برنامه های ماه محرم صداوسیمای خراسان رضوی

شبکه استانی صدای خراسان رضوی در ماه محرم با ویژه برنامه هایی با عناوین حسینیه دل، سوی علقمه،صبح روز دهم  و سوگنامه به استقبال ماه محرم می رود. ضمن اینکه سایر برنامه های شبکه استانی صدانیز مانند رادیو  زائر،  برنامه های صبح، جوان، نوجوان، خانواده، شبانگاهی و..  به این مناسبت می پردازند.

برنامه حسینیه دل به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی با آیتم های ذاکران حسینی (مستندی از مداحان خراسانی)، تربیت حسینی ( کارشناسی های برنامه با موضوع تربیت در مکتب امام حسین (ع )،  نغمه های حسینی (پخش نوحه ها  و مداحی های منتخب )، عاشقان حسینی (مستند هایی از خادمان عزاداری امام حسین)،  تکیه های حسینی( گزارش از تکایا و حسینیه ها)، یاوران حسینی (معرفی اصحاب امام حسین)، منبر حسینی ( منتخبی از سخنرانی های  معروف استاد مطهری، هاشمی نژاد، امام خمینی ره و...)،  زیارت حسینی (مستند زیارت از عتبات عالیات) قران و مکتب حسینی (رابطه قیام  حسینی با آیات قران)، اطلاع رسانی روز  در خصوص هیئات مذهبی استان، گزارش هایی از شهرستان های استان و...  از شب اول محرم تا پایان  روز شهادت امام سجاد در 13 قسمت هر روز به مدت 90 دقیقه از ساعت 18 با شنوندگان رادیو همرا می شود.

صبح تاسوعا با برنامه «سوی علقمه» از مهدی مقدس زاده ساعت 9 تا 11 به فلسفه نامگذاری این روز، گزارش از هیئات مذهبی و شهرستان های استان، طرح مباحث کارشناسی، پخش نواها  و مداحیها و روضه خوانی ها  می پردازد.  

برنامه «صبح روز دهم» ویژه صبح عاشورا از ساعت 9 تا 11 به تهیه کنندگی و نویسندگی میری مقدم به بیان تاریخی جریان عاشورا می پردازد. گزارش از تکایا و حسینیه ها و عزاداری ها ی سطح شهر، مباحث کارشناسی، ارتباط امام حسین با قران،  درسی که امروز باید از عاشورا گرفت، جایگاه خطیر  شیعیان در دنیای امروز، پخش نوحه، عزاداری و... از بخش های مختلف این برنامه است. 

در روز وفات امام زین العابدین  امام سجاد نیز رادیو با برنامه «سوگنامه» به تهیه کنندگی سید  ضیا علوی ساعت 9 تا 11 این مناسبت را پوشش می دهد. کارشناس این برنامه در خصوص نیایش با مردم ولایت مدار استان به گفتگو می پردازد.

ارتباط با حرم مطهر رضوی و انعکاس ویژه برنامه های صحن های مختلف رضوی،  پخش مراسم عزاداری ها، سینه زنی ها و نوحه خوانی ها از حرم رضوی و سطح شهر  و شهرستان های استان، پخش روزانه سخنراني مذهبي، مداحي و مستندهاي مرتبط با موضوع عاشورا، گزارش از هیئات مذهبی از صبح تا ساعات پاياني شب، گفتگو با خادمان حسینی، پخش احادیث حسینی وطرح مباحث کارشناسی پیرامون قیام امام حسین و فلسفه قیام عاشورا و...../303/930/ب1

ارسال نظرات