۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۶۳۷
آیت الله غروی:

یک چشم حوزه به خودش و چشم دیگر باید متوجه نیازهای نظام باشد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دیدار اعضای این شورا با رهبر انقلاب گفت: اگر این فرمایشات احیانا در سیاست ها مورد توجه قرار نگرفته یا در اولویت نبوده در شورای عالی مورد بحث واقع می شود و در دستور کار قرار می گیرد.
آیت الله غروی

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اعضای این شورا با رهبر معظم انقلاب و مطالبات رهبری از حوزه گفت: پس از اینگونه جلسات تبعا درباره مسائلی که باید تبدیل به برنامه شود باید تصمیم گیری شود.

وی افزود: اگر این فرمایشات احیانا در سیاست ها مورد توجه قرار نگرفته یا در اولویت نبوده در شورای عالی مورد بحث واقع می شود و در دستور کار قرار می گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد مرکز مطالعات راهبردی متشکل از نخبگان حوزوی اظهار داشت: غالبا در زمینه های گوناگون چنین مراکزی بوده و از افراد نخبه در مدیریت و دبیرخانه شورا دعوت می شده و مباحث و مسائل مورد بررسی قرار می گرفته است.

وی ادامه داد: این بحث ها گاهی تبدیل به سیاست و گاهی نیز تبدیل به برنامه شده و ارائه صورت می گرفته است، از این رو این کار انجام می شده حالا شاید به این اسم نبوده باشد، قسمت ها و معاونت پژوهشی، آموزشی و دبیرخانه شورای عالی چنین برنامه هایی داشته است.

آیت الله غروی با بیان این که تأکید رهبر انقلاب از قبل این بوده که خود شورای عالی هم اتاق فکر می خواهد، ابراز داشت: این اتاق فکرها و استفاده از نخبگان به مناسبت ها و زمینه های مختلف بوده منتهی باید تأکید و تقویت شود؛ این مسأله تبعا باید تبدیل به سیاست و یا برنامه شود.

وی در ادامه گفت وگو با رسا با اشاره به رابطه فرزند و مادری نظام و حوزه و این که حوزه تا کنون چقدر توانسته به این وظیفه خود عمل کند، عنوان کرد: عملا این کار انجام شده و می شود، از ابتدای انقلاب تا کنون معمولا قضات، اعضای شورای نگهبان، اعضای خبرگان و افرادی مختلفی که پرورش پیدا می کردند از حوزه بودند تا به نظام در زمینه های گوناگون کمک کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مواقعی که لازم بوده حمایت از نظام انجام بگیرد در قالب تجمعات، سمینارها و نشست هایی این کار انجام می شده است و جایی که جای نقد و انتقاد بوده از برخی از عملکردهای مسؤولان نظام معمولا موضع گرفته شده است.

وی اضافه کرد: حوزه همواره به معنای وسیع کلمه نیازهای نظام را در حد مقدوراتش تأمین کرده و اگر جایی لازم به حمایت و دفاع بوده به میدان می آمده و حمایت می کرده و  جایی که نیاز به تذکر غیر علنی و علنی داشت به صورت های گوناگون انجام شده است؛ این تذکرات باید داده شود، یک چشم حوزه باید به خود و وظایف خاصش بوده و یک چشم آن همواره به خواسته ها و انتظارات نظام باشد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات