۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۵۵۸۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

فرهنگ کتابخوانی عامل غنای فرهنگی جامعه است

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصت محک کتب منتشره، آشنایی با تازه های نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی عامل غنای فرهنگی جامعه است.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه کتاب را یک فرصت مهم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی عامل غنای فرهنگی جامعه است.

وی با اشاره به حضور ناشران کشوری و بین المللی در نمایشگاه کتاب تبریز، ابراز داشت: نمایشگاه کتاب یک فرصت مهم برای ارتقای محتوای کتب از سوی ناشران است، ناشران عرصه کتاب با حضور در نمایشگاه کتاب می توانند در ارتباط با مخاطبان، خود و کتب منتشره را محک بزنند و بتوانند در سالهای آتی به پیشرفتهای بیشتری دست پیدا کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصت آشنایی مخاطبان کتاب با تازه های نشر است، ضمن اینکه این رویداد بزرگ فرهنگی زمینه آشنایی با موضوعات جدید و مسائل روز علمی و اجتماعی را در نمایشگاه کتاب برای مخاطبان، پژوهشگران و محصلان فراهم می کند.

وی غنای کتب منتشره را عامل استقبال بیشتر خوانندگان کتاب دانست و تصریح کرد: با وجود توسعه شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و وسایل ارتباطی گسترده برای جذب مخاطبان به امر کتابخوانی لازم است، کتب منتشره در حجم های کم و با غنای محتوایی بالا تألیف و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه عموم توده مردم تحصیل کرده، آگاه و دارای اطلاعات مختلف هستند، تأکید کرد:‌ کتاب باید به گونه ای تألیف و انتشار یابد که عامل جذب مخاطب و برطرف کننده نیازهای مخاطبان باشد، مخاطبان کتاب گسترده و موضوعات مورد علاقه مردم نیز بسیار فراوان است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه قرأن و عترت در کنار نمایشگاه کتاب تبریز، افزود: قرآن منبع غنی برای مدیریت جامعه انسانی است، تلاش در استخراج مسائل مختلف از قرآن در قالب تفاسیر کلی، موضوعی و توجه به آیات آخلاقی قرآن لازم و ضروری است، این نمایشگاه نیز فرصت آشنایی بیشتر مخاطبان با تازه های نشر کتاب های قرأنی را فراهم کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه به اتفاق جهانی بحران امروز جامعه و مشکل آصلی آن نبود اخلاق است، تصریح کرد: هیچ مبنای اخلاقی توانایی های اخلاق دینی و اسلامی را نخواهد داشت، از این رو ترویج اخلاق قرأنی یک برکت آثار قرآنی و نمایشگاه قرآن است.

وی در پایان تبلیغ رسانه ای و اطلاع رسانی را عامل آگاهی و استقابل گسترده مردم از نمایشگاه کتاب دانست و افزود: اطلاع رسانی در استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تأثیر گذار و با اهمیت است./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات