۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۵۵۸۷۱
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی مطرح کرد؛

مکتب عاشورا عامل مهم شکست دشمنان از نظام اسلامی ایران

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم شکست مستکبران در مقابل ایران، مکتب عاشورا و تربیتی است که این مکتب به مردم ایران می‌دهد، به شبهه ای درباره هزینه برای مراسم عزاداری امام حسین(ع) پاسخ داد.
جوانان

حجت الاسلام محمد دشتی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و به اسارت رفتن اهل بیت(ع)، ابراز داشت: در خصوص شبهه ای که درباره هزینه برای عزاراداری ها به وجود می آورند باید گفت این هزینه ها دارای چند بعد هستند، یعنی هزینه هایی که می شود این هزینه ها هم بعد فرهنگی دارد هم بعد امداد رسانی دارد و هم بعد مبارزه با تهاجم فرهنگی که نسل جوان ما در معرض آن هستند.

وی ادامه داد: هزینه هایی که می شود جای دوری که نمی رود این‌ها هزینه هایی نیست که مثلا از کشور خارج شود اموالی باشد که از کشور بیرون برود، نه در همین داخل کشور هزینه می شود و مصرف می شود.

حجت الاسلام دشتی تصریح کرد: عمدتا هزینه ها صرف تهیه غذا برای  اطعام عموم می شود که غالبا قشر متوسط و ضعیف در واقع حضور دارند اقشار ثروتمند هم هستند ولی به هر حال عمده مصرف کننده این هزینه ها و بهره مندان از این هزینه ها قشر نیازمند هستند، پس اینکه بگویند این را در جای دیگر مطرح کنیم یعنی کجا از نیازمندان بهتر بالاتر خب این قشر نیازمند بهره می برند.

 وی با بیان اینکه بعد دومی که در این بحث می توان مطرح کرد بعد فرهنگی و اخلاقی و معنوی این هزینه هاست، تصریح کرد: در کل دنیا برای علوم انسانی و فرهنگ سازی در ابعاد مختلف بسیار هزینه می شود که  فرهنگ مردم را نگه دارند و این بخاطر اهمیت ویژه ای است که این بعد در زندگی ما دارد.

موثرترین ابزار برای تربیت مراسم عاشورا است

عضو هیات علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: یکی از موثرترین ابزارها برای تربیت، حفظ فرهنگ و اداب و رسوم صحیح برای تربیت اخلاقی معنوی و رشد شخصیت انسانی اسلامی با منش، مراسم عاشورا است، و این مراسم باعث می شود یک انسان طراز اول از نظر فداکاری، احساس مسئولیت و انجام وظیفه در راه اهداف مقدس تربیت شود.

 حجت الاسلام دشتی با اشاره به اینکه همین هزینه ها است که در بعد تربیتی شخصیت هایی را پرورش می‌دهد که می توانند در برابر دشمنان قدار پر قدرت بین‌المللی با دست خالی مقاومت کنند، افزود: چون احساس انگیزه انجام وظیفه انگیزه وظیفه شناسی این قدر در تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) بالا است که منتظر دریافت امکانات و ابزارها و سلاح های پیشرفته نمی ماند و با همان چه که در اختیار و در دسترس دارد با تمام وجود عمل می‌کند و ابر قدرت ها را به زانو در می آورند.

وی عنوان کرد: بعد دیگر مراسم عاشورا تربیت عموم مردم از بالا تا پایین از افراد کهن سال تا افراد خردسال تا زنان مردان، جوانان در همه سطوح است، این مکتب که به نام مکتب عاشورا است در خلال این مراسم و این عزداری ها، سخنرانی ها، تحلیل ها و بررسی ها همه تربیت می شوند، هیچ مکتبی در واقع معادل اسلام است.

 عضو هیات علمی جامعه المصطفی ابراز داشت: مراسم عاشورا یعنی اسلام یعنی حضور در پای مکتب اسلام و شرکت در ظرف مکتب اسلام؛ بنابراین این مراسم یک نحوه کلاس و دانشگاه بزرگ است که در آن کوچک و بزرگ و زن و مرد خودشان را در آن تربیت می‌کنند و معارف و سطح بینششان را بالا می برند و این بعد دیگری از از مکتب عاشورا است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه هر چه در این راه هزینه شود بخش مهمی از آن برای تربیت، اخلاق، شخصیت مردم، فکر و اندیشه مردم صرف می شود، این تربیت در کلاس و مکتبی که عالی ترین مکتب انسانی، شرافت، افتخار، عزت و شجاعت، استقلال است صورت می گیرد.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه بعد سوم این مراسم مبارزه با دسیسه ها و توطئه ها و فتنه ها است، عنوان کرد: این مراسم فتنه های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند، دشمنان دور دست و جهانی توطئه برای انحراف جوانها و به فساد کشیدن آن ها می چینند، سرمایه گذاری های عظیمی در مراسم عاشورا برای حفظ آن می شود که این مراسم سرمایه گذاری عظیم دشمنان اسلام و ایران را ناکام می گذارد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد جوانان ما را به فساد، بی غیرتی، بی احساسی، بی وظیفه ای و بی انگیزه ای بکشاند و در این زمینه سرمایه گذاری های بسیاری از طریق نشریات مکتوب و تصویری، انواع مختلف فیلم ها می کنند، در واقع با این کار می خواهند قشر جوان ما را از ویژگی های اصیل ایرانی و اسلامی جدا کنند و به یک عنصر بی خاصیت،‌ بی انگیزه که و به سمت پراکنده، بدون احساس اتحاد و انسجام سوق دهند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: این فتنه ها و این توطئه ها بسیار پرخرج و پر هزینه در جریان هستند و ما با همین مکتب عاشورا و با همین هزینه اندک جلوی آنها ایستاده ایم، که این هزینه ها هم با اموالی که زیاد از نیاز مردم است با کمترین حد قطره قطره جمع می شود و به کسی هم فشار نمی آید و آن هایی که  ثروت بیشتر دارند بیشتر مشارکتی کنند و در حد متعارفی مجالس عزاداری با این پولها برگزار می شود.

حجت الاسلام دشتی افزود: هزینه های که برای عاشورا می شود بهترین سرمایه گذاری برای خنثی سازی فتنه های عظیم است در واقع این یک سرمایه گذاری ملی  است و هیچ کسی نمی تواند این گونه سرمایه ای را فراهم کند و با انگیزه با اخلاص برای استفاده کردن بیاورد.

عاشورا مکتبی است برای خنثی سازی توطئه دشمنان

 وی عنوان کرد: کسی نمی تواند کلاسی را با این ویژگی ها تشکیل دهد که همه فتنه ها را خنثی می‌کند؛ بنابراین این بعد مراسم عاشورا هم بسیار مهم و دستاورد آن بسیار مهم است، برای خنثی سازی توطئه دشمنان و وهابیت بسیار اثر گذار است.

کارشناس مسال دینی تاکید کرد: پشت این توطئه ها، فتنه ها و این شبهات با یک واسطه و چند واسطه خود ابرقدرت ها هستند، یعنی ابرقدرت هایی که از همین عاشورا شکست خوردند، آنها ریشه ها و عوامل شکست های که طی این سی سال از جمهوری  اسلامی به عنوان کشور جهان سوم خوردند پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم شکست مستکبرین در مقابل ایران، مکتب عاشورا و تربیتی است که این مکتب به مردم ایران می‌دهد، اظهار داشت: دشمنان حاصل این مکتب را مهم‌ترین عامل شکست خودشان می دانند و می خواهند با این شبهات، این مکتب و این ابزار را نابود کنند و جوان ها را از پای علم عزای حسینی جدا کنند.

استاد حوزه در پایان گفت: این انتقام جویی ابرقدرت هایی است که بینی شان را بچه های پای منبر و از علم حسینی به خاک مالاندند در طی این ایام و امروز هم دیده می شود در سوریه، عراق، بحرین، یمن و در سایر نقاط در آفریقا و نیجریه آن چیزی که این مردم را مخلصانه و دست خالی به مقاومت وادار می‌کند همین مکتب عاشورا است./875/ت301/ی

ارسال نظرات