۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۵۶۰۵۹
معاون اول رییس جمهور:

تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی مستلزم بکارگیری ظرفیتهای داخلی کشور است

معاون اول رییس جمهور گفت: اگر به دنبال تحقق سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی هستیم بایستی در جهت بکارگیری ظرفیتهای داخلی کشور گام برداریم.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور بعد از ظهر امروز در جلسه بهره برداری از پروژه های صنایع دریایی در بندرعباس گفت: اگر به دنبال تحقق سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی هستیم بایستی در جهت بکارگیری ظرفیتهای داخلی کشور گام برداریم.

وی، توجه به صنایع دریایی و ظرفیتهای موجود در این حوزه را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در کنار صنعت کشتی سازی بیش از دهها رشته صنعتی دیگر نیز فعال می شود و این به معنای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنعت کشور است.

معاون اول رییس جمهور با اظهار تاسف از اینکه تا کنون ساز و کار مناسبی برای ساخت کشتی پیش بینی نشده است تصریح کرد: در این زمینه از منابع انسانی متخصص برخورداریم و مشکل ساخت کشتی و تاخیر در تحویل آن فنی نیست.

جهانگیری ادامه داد: بایستی ساز و کار مناسبی برای کشتی سازی آماده کرد چرا که تحقق این امر مهم و تامین مسائل مالی، زمینه مناسبی را برای انجام تمامی امور فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از صنایع دریایی فرصتهای اشتغال را در کشور فراهم می کنند گفت: با توجه به زیرساختهای لازم  موجود در کشور در حوزه صنایع دریایی به ویژه کشتی سازی در آینده ای نزدیک شاهد توسعه پایدار در این خصوص خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اشتیاق بسیاری از کشورهای خارجی از  خرید سکوهای نفتی ساخته شده در ایران ابراز داشت: با ورود ایران به ساخت سکوهای نفتی این امر محقق شد.

وی گفت: استفاده از نعمت دریا همواره یکی از آرزوهای هر انسان است که بایستی در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مردم از آن استفاده شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین به حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیتهای استانهای ساحلی اشاره داشت و تصریح کرد: نیاز کشور به حوزه صنعت دریایی روز به روز درحال افزایش است که با توجه به حجم بالای حمل و نقل دنیا که متمرکز به حمل و نقل دریایی بوده نیازمند سرمایه گذاری است.

جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه از اقتصاد دریا کم بهره برده ایم افزود: آن گونه که باید از ظرفیت موجود در ایران در زمینه صنعت دریایی بهره نبرده ایم و این در حالی است که کشورهای آسیای میانه برای دستیابی به آبهای آزاد رای به جز ایران ندارند و ما می توانیم حداکثر استفاده را در زمینه توسعه صنعت ترانزیت ببریم.

وی گفت: عدم استقرار جمعیت در سواحل یکی از معایب بزرگ سواحل جنوبی  کشور است که اگر عمران و آبادانی در این مناطق شکل گیرد توسعه و پیشرفت را در کشور به صورت یکسان شاهد هستیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به فواصل مابین شهرستان جاسک و چابهار ابراز داشت: محدودیتهای مختلفی از جمله کمبود آب یکی از موانع عدم توسعه جمعیت در سواحل کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور اذعان‌ داشت: سرویس ساخت و امکانات خطوط دریایی در منطقه حق شرکت ایزایکو و کشور ایران است و توانمندیهای عظیم موجود در کشور ایران اسلامی قابل مقایسه با دیگر کشورهای منطقه نیست.

جهانگیری تصریح ‌کرد: سازمانهای دریایی با توجه به استخراج نفت و همچنین توسعه صنعت نفت و گاز یکی دیگر از موضوعات قابل توجه در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی است./202/851/ب1

ارسال نظرات