۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۵۶۶۶۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

فراهم کردن زمینه ظهور از وظایف مسلمانان در دوران غیبت است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مسلمانان وظیفه دارند با دعا کردن، ترک گناه، خواندن زیارت جامعه کبیره و انجام واجبات، همچنین انجام مستحبات زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کنند، در حالی که برخی تصور می کنند فقط با نشستن و منتظر ماندن امام زمان (عج) ظهور می کند؛ از این رو فراهم کردن زمینه ظهور از وظایف مسلمانان در دوران غیبت است.
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و کارشناس مذهبی امشب در مسجد الزهرا(س) شهر اراک، ابراز کرد: مسلمانان وظیفه دارند با دعا کردن، ترک گناه، خواندن زیارت جامعه کبیره و انجام واجبات، همچنین انجام مستحبات زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کنند، در حالی که برخی تصور می کنند فقط با نشستن و منتظر ماندن امام زمان (عج) ظهور می کند؛ از این رو فراهم کردن زمینه ظهور از وظایف مسلمانان در دوران غیبت است.

وی با بیان اینکه امام زمان (ع) منجی عالم بشریت است که با تمام زیبایی ها می آید تا بشریت را نجات دهد، افزود: امام زمان (عج) وقتی ظهور می کند گردن دو دسته از افراد آنهایی که مخالف ولایت هستند و کسانی که در قضایای کوچه، در و دیوار و شکستن پهلوی حضرت زهرا (س) شرکت کردند را می زند.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: طبق روایات از اهل بیت (ع) امام زمان (عج) وقتی از کنار خانه کعبه ظهور می کند وارد مسجد الحرام شده و دو رکعت نماز می خواند، دعا و تضرع کرده و از آنجا وارد مدینه شده و به زیارت قبر پیامبر (ص) رفته و سپس قبر مادرش حضرت زهرا (س) را آشکار می کند.

حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: امام عصر (عج) بعد از آشکار کردن قبر حضرت زهرا (س) با ذوالفقار حضرت علی (ع) قبر قاتلین مادرش را شکافته، سپس روح به بدن آنها باز می گردد و آنها را به باغستان فدک می برد و دستور می دهد تا آن دو نفر را به نخل خرما ببندند و قبل از سوزاندن آنها امام زمان (عج) از قاتلان حضرت زهرا (س) می پرسد به چه گناهی پهلوی مادرم را شکستید و سپس از آن دو انتقام می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه ملاقات با امام زمان (عج) امکان پذیر است، گفت: در روایات آمده است که امام زمان (عج) در بین ما زندگی می کند، به بازار می رود و در عرفات حاضر می شود و پرونده اعمال ما روزهای دوشنبه و پنجشنبه به دست ایشان می رسد و وی بر اعمال ما حاضر و ناظر است.

کارشناس مذهبی افزود: علت اینکه ما امام زمان (عج) را نمی بینیم این است که آن بصیرت را که بتوانیم رخ امام را ببینیم به صورت موقتی از دست داده ایم و برای به دست آوردن آن نیاز به داشتن اخلاص در اعمالمان هستیم تا علم و عملمان خالصانه برای خداوند باشد.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه ملاک برتری در آخرت و روز قیامت تقوا است، تصریح کرد: در قرآن کریم 260 آیه را مفسرین به نام امام زمان (عج) تفسیر کرده اند که از آن جمله می توان به آیه چهار سوره اسراء؛ آیه 35 سوره نور و آیات دو و سه از سوره بقره اشاره کرد.

کارشناس مذهبی با تفسیر آیه 35 از سوره نور گفت: در این آیه مراد از مشکات حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، مصباح اول امام حسن (ع) و مصباح دوم امام حسین (ع) است و بعد از آن در این آیه به حضرت سجاد(ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام رضا (ع)، امام جواد(ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) نیز اشاره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در قسمت پایانی این آیه مراد از نور علی نور امام عصر (عج) است و با توجه به همین قسمت از این آیه در روز نیمه شعبان می نویسند میلاد نور مبارک؛ از این رو خداوند به وسیله همین نورش هر کسی را که بخواهد و اراده کند هدایت می کند و خدا به هر چیزی آگاه است.

حجت الاسلام حسینی اراکی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث موسیقی اظهار داشت: موسیقی مطرب چه کوتاه، چه بلند، چه برای عزا یا شادی، مدرن یا سنتی باشد حرام است و موسیقی مطرب موسیقی است که فرد را از حالت عادی و از یاد خدا خارج کند، به بی بند و باری کشیده و سبب تحرک بدن و رقص شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی خاطرنشان ساخت: در مجالس عروسی دعوت از نوازندگان و شعبده بازان به قصد نوازندگی و شعبده بازی نیز حرام است و اگر شباشی به رقصنده و رقاص داده شود نیز حرام است، حتی نگهداری از ابزار موسیقی مطرب نیز حرام است./202/842/ب1

ارسال نظرات