۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۶۶۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خون شهدا آینده کشور و نظام اسلامی را بیمه کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه به برکت خون شهدا آینده نظام اسلامی بیمه و از گزند دشمنان مصون شده است، گفت: علاوه بر این امروز کشورهای دیگر هم با الگوبرداری از انقلاب اسلامی و تأسی به شهدا برای کسب آزادی و آزادگی تلاش می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی - یادواره شهدای دهگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در یادواره 12 شهید محله دهگاه بجنورد، با بیان اینکه شهدا نیازی به یادواره ندارند، اظهار کرد: یادواره‌های شهدا برای این است که ما راه خود را گم نکنیم.

وی به تبیین مقام شهید در نزد خداوند و انبیای الهی پرداخت و گفت: مقام شهدا بسیار والا بوده و طبق روایات وقتی رزمنده خود و وسایل رزم خویش را برای جهاد آماده می‌کند، خداوند متعال نزد ملائک به این رزمنده مباهات و افتخار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: هنگامی که خانواده رزمنده وی را برای جهاد بدرقه می‌کنند، در و دیوار گریه می‌کنند و هنگامی که او به سمت جبهه‌ها رهسپار می‌شود خداوند تمام گناهانش را می‌بخشد و تعداد چهل فرشته برای محافظت با او همراه می‌شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در مسیر رفتن به جبهه رزمنده هر کار خوبی که انجام می‌دهد خداوند برای او چند برابر ثواب می‌نویسد و روزهایی که در جهاد به عبادت می‌پردازد به‌ اندازه عبادت هزار نفر برای وی ثواب نوشته می‌شود.

وی اظهار کرد: وقت درگیری رزمنده با دشمنان، هر ضربه‌ای به او وارد شود آن‌قدر شیرین و گواراست که درد آن را احساس نمی‌کند و لذت آن همانند نوشیدن آب سرد در یک روز گرم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: هنگامی که شهید به شهادت می‌رسد و به زمین می‌افتد، خداوند حورالعینی بر او عطا می‌کند و در آن لحظه حورالعین زمین خوردن رزمنده را آسان‌تر می‌کند، زمین به شهید تبریک می‌گوید و به او بشارت نعمت‌های بهشتی می‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: خداوند جای خالی شهید را برای بازماندگان پر خواهد کرد؛ زیرا این وعده خداوند متعال است.

امام جمعه بجنورد به مقام شهدا در روز قیامت هم اشاره کرد و گفت: مقام شهدا آن‌قدر رفیع است که پیامبران هنگام ورود شهدا از مرکب‌های خود پیاده می‌شوند و شهدا جلوی کاروان انبیا و اولیای الهی حرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شهدای ایران اسلامی، با عشق و ایمان به خدا و دیدن امام زمان(عج) و با تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و به مقام قرب الهی واصل شدند.

مدرس درس خارج فقه حوزه‌های علمیه بجنورد اظهار کرد: اگر هر روز برای شهدا یادواره برگزار شود باز هم کم است؛ زیرا برکات شهدا جامعه را بیمه می‌کند و سبب می‌شود نسل‌های جدید با شهید و شهادت آشنا و مأنوس شوند.

وی اضافه کرد: در بین انقلابهای دنیا تنها انقلاب اسلامی ایران است که دچار خزان نشده و درختش تنومندتر می‌شود که این مرهون رشادت‌ها و به برکت خون شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: شهدا رفتند تا ما سربلند و سرافراز بمانیم و بتوانیم با رهبری مقام عظمای ولایت، تمدن اسلامی را در جهان بنا کرده و پابرجا سازیم.

وی افزود: کشورهای اسلامی همچون عراق، یمن، لبنان، سوریه، بحرین و افغانستان با الگوبرداری از انقلاب اسلامی و در پیش گرفتن راه شهدا در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند و به فضل الهی به پیروزی‌های خوبی دست یافته‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات