۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۵۶۷۳۳
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد؛

فلسفه آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران بررسی می شود

خراسانی با اشاره برگزاری نشست علمی با عنوان «فلسفه آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران» در مجمع عالی حکمت اسلامی از پخش زنده این نشست در شعبه مشهد خبر داد.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نشست های علمی و تخصصی در مجمع عالی حکمت اسلامی از برگزاری نشستی علمی با عنوان «فلسفه آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران» در روز پنجشنبه هفته جاری خبرداد و عنوان کرد: در این نشست اساتید و بزرگانی شرکت می کنند که از جمله صاحب نظران و پژوهشگران در نشست ها و همایش های علمی بزرگ کشور بوده اند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: یکی از کارشناسان این نشست حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی عضو هیئت علمی و قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانش آموخته روانشناسی و مدیر گروه فلسفه مجمع عالی حکمت اسلامی است و سالیان زیادی است که در فلسفه و کلام فعالیت های زیادی داشته و از پژوهشگران برتر این عرصه بوده است.

وی با اشاره به کارشناسان دیگر حاضر در این نشست، ابراز داشت: در نشست علمی آقای ناصرالدین علی تقویان عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و سرکار خانم جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی که دو سال پیش نیز دبیرعلمی نشست فلسفه آموزش عالی بود، نیز به ارائه بحث و نظر می پردازند و آقای هادی موسوی از پژوهشگران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیرعلمی این نشست را برعهده دارد.

محورهای نشست علمی

خراسانی ادامه داد: در این نشست علمی محورهایی در نظر گرفته شده که هدف آموزش عالی به صورت تطبیقی سایر کشورها و ایران، نسبت پژوهشگاه­ها با آموزش عالی، جریان علم از گذشته تا کنون، جریان شناسی آموزش عالی بین دانشمندان غربی و تحولات جامعه علمی و دانشگاهی در سیستم آموزش عالی از جمله این محورها است.

وی با اشاره به پخش زنده این نشست در مشهد مقدس عنوان داشت: در شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد مقدس ویدئو کنفرانسی آماده شده و نشست علمی قم را به صورت زنده نمایش می  دهد و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست استفاده و بهره ببرند.

بررسی دقیق نقطه نظرات حاضران

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: در صورتی که بحث در هر نشستی به نتیجه لازم نرسد در نشست های بعدی بحث ها دنبال می شود و به همین دلیل از آنجایی که در نشست روز پنجشنبه گذشته که در رابطه با فلسفه مضاف بود بحث به نتیجه لازم و کافی نرسید انشاءالله در نشست های بعدی مباحث را ادامه می دهیم تا ابتر و ناقص نماند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در هر نشست برگه هایی برای نظرسنجی بین حاضران پخش می شود که اصلا جنبه ظاهری ندارد و جزئی ترین نکاتی که طلاب و پژوهشگران قید می کنند مدنظر قرارگرفته و سعی می شود مشکلات و آسیب های احتمالی هرچه بیشتر برطرف شود.

گفتنی است، این نشست علمی روز پنج شنبه 6 آبان ماه از ساعت  8:30 الی 11 در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می گردد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات