۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۵۶۹۲۷
دبیر کنگره بین المللی کودکان شهید:

جنایتکاران امروز با استفاده از تبلیغات، خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند

حق‌طلب گفت: جنایتکاران امروز با استفاده از برخی رسانه‌های خود سانسوری از نشان دادن جنایات علیه کودکان خودداری می‌کنند، تاریخ نشان داده است که چه جنایاتی در ویتنام، ژاپن و دیگر کشورها رخ داده است و تصاویر چهره‌های کودکان مجروح و زخمی که با جسم لطیفی در مقابل سلاح‌هایی سهمگین قرار گرفته‌اند گویای این مطلب است.
کودک کشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا احمد حق طلب دبیر کنگره بین المللی کودکان شهید ظهر امروز در نشست خبری اولین کنگره بین المللی کودکان شهید که در پاتوق خبر برگزار شد با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های دنیا در جنایت کودکان باید رسوا بشنود، اظهار داشت: با فعالیت کنگره کودکان شهید به همراه دعا همه مظلومین و مستضعفین امید است قدرت‌های استکباری تا حدودی دست از جنایات و کودک کشی خود بردارند، ابر قدرت‌ها با ابزارهای رسانه‌ای موجود ممکن است از اهداف خود عقب‌نشنیی کنند.

وی ادامه داد: برای تشکیل این کنگره سه تکلیف تاثیرگذار بوده است، ابتدا تکلیف دینی و شرعی که بر دوش ما است، ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم از حقوق کودکان دنیا دفاع کنیم، از سوی دیگر تکلیف انسانی مطرح است، جدای از هر دین و مذهبی وظیفه هر انسانی است که از مظلوم حمایت کند به خصوص بحث کودکان باشد، آخرین تکلیف ما رسوا نمودن ابر قدرت‌هایی است که از سوی سازمان‌های بین المللی و رسانه‌های خاص خودشان را مدافع حقوق بشر می‌دانند.

حق طلب با بیان اینکه هدف بلند مدت ما این است که سازمان‌ها و انجیو‌ها سراسر دنیا را متوجه حقوق کودکان و حمایت از آنها کنیم، خاطرنشان کرد: توجه آنها در افکار عمومی می‌تواند به این جریان کمک کند، این کنگره می‌تواند چهره خشونت آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی از کشورهای اروپایی را نشان دهد.

دبیر کنگره بین المللی کودکان شهید تاکید کرد: جنایت کاران امروز با استفاده از برخی رسانه‌های خود سانسوری از نشان دادن جنایات علیه کودکان خودداری می‌کنند، تاریخ نشان داده است که چه جنایاتی در ویتنام، ژاپن و دیگر کشورها رخ داده است و تصاویر چهره‌های کودکان مجروح و زخمی که با جسم لطیفی در مقابل سلاح‌هایی سهمگین قرار گرفته‌اند گویای این مطلب است.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با تبلیغاتی که جنایت کارها با ابزار خبرگزاری، رسانه و سازمان‌های بین‌المللی انجام داده‌اند نه تنها خود را ناقض حقوق بشر بلکه مدعی حقوق بشر نیز اعلام می‌کنند و این در حالی است که خلاف گفته‌هایشان رفتار می‌کنند، حادثه کودکی که در کنار سواحل ترکیه پهلو گرفته بود نشان از جنایت استکبار دارد، جالب آنجا است که همین دشمنان از این تصویر برعیله سوریه استفاده کردند در حالی که این جنایات در سوریه، حلب، یمن و... همه از سوی تکفیری‌ها و داعش که وابسته به آمریکا است صورت می‌گیرد.

حق طلب یادآور شد: در یک مدرسه در صنعان طی بمباران سعودی‌ها50 کودک کشته می‌شوند، سعودی‌ها در پی این اتفاق هیچ عذرخواهی و ذکر اشتباه نظامی نمی‌کنند، طبق آمار2260کودک در یمن تا به امروز شهید شدند ، در یک آمار کلی آمده است از ابتدای جنگ در یمن تا به امروز 4000نفر کودک شهید و مجروح شده‌اند و این نمی‌تواند نشان از یک خطای نظامی بوده باشد.

دبیر کنگره بین المللی کودکان شهید با اشاره به اینکه سعودی‌ها امروز در یمن به دنبال نسل‌کشی هستند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حمایت از سعودی‌ها کودکان زیادی را به شهادت رسانده است، در  نوار غزه 3000 کودک طی حملات متعدد مجروح شدند و این نشان می‌دهد که برای آنها هیچ گروه سنی مهم نیست و آنها فقط هدفشان کشتار مردم بی‌گناه است.

وی افزود: در صفحه اینستاگرام یک تک تیرانداز صهیونیستی آمده است که در یک روز 13 کودک فلسطینی را در نوار غزه هدف تیر خود قرار داده است و با افتخار این موضوع را بیان نموده است، آن وقت در فهرست کشورهای ننگین که یونیسف هر سال آن را منتشر می‌کند اخیرا فهرستی که ارائه شده با فشار نمایندگان آمریکا و اروپایی اسم صهیونیست‌ها را از کنا اسم داعش، بوکو‌حرام، کنگو و... خارج می کنند.

حق طلب با بیان اینکه تا پایان مارس امسال 1100کودک شهید اعلام شده است، بیان کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج تحقیقاتی که پیرامون ارائه آمار شهدای دفاع مقدس انجام داده‌اند مشاهده شده که چقدر کودک توسط رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی کشته شدند و دز اصل این جرقه‌ای بود که در ذهن ما به وجود آمد تا این کودک کشی و جنایاتی که در کشورهای دیگر به ویژه منطقه خودمان توسط قدرت‌های بزرگ تا این تاریخ انجام شده است را در سطح جهانی نشان دهیم.

دبیر کنگره بین المللی کودکان شهید ابراز داشت: شعار کنگره را "70سال _ابرقدرتی آمریکا و 70سال _ کودک کشی" قرار داده‌ایم، امید است راه کارهایی که برای این کنگره در نظر گرفته شده است توسط ستاد و کمک دیگران به نتیجه برسد تا توانسته باشیم که حق کودکان مجروح و شهید دنیا را گرفته باشیم و این تلاش‌ها مرهمی برای خانواده‌های این کودکان و حمایت از حقوق آنها باشد.

وی ابراز داشت: سایت اختصاصی کودکان شهید امروز برای فراخوان کوکان شهید آغاز به کار می‌کند، این سایت برای سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی آماده شده و در آینده هم در نظر داریم دو زبان روسی و اسپانیایی را نیز به آن اضافه کنیم، در این سایت علاقمندان می‌توانند مقاله، کاریکاتور، متون ادبی، اطلاعات و اخباری که مربوط به موضع کشتار کودکان در نقاط مختلف دنیا است را در خدمت سایت اختصاصی کودکان شهید بگذارند.

حق طلب در پایان گفت: یک همایش مقدماتی در اسفند سال جاری برگزار خواهیم کرد و کنگره اصلی در آبان‌ما سال 96 برگزار خواهد شد، علت انتخاب این تاریخ بدست آوردن فرصت کافی است تا به توان آمار دقیق را بدست آورد، در این فاصله یادواره این کودکان در شهرها و شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها به ترتیب شکل خواهد گرفت به نحوی که در طول این یک سال این یادواره در تمام کشوره انجام گرفته باشد./816/202/ب3

ارسال نظرات