۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۵۷۱۹۴
اربعین حسینی؛

زوار بدون ویزا و گذرنامه به پایانه مرزی مراجعه نکنند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام، گفت: برنامه‌های فرهنگی نیروی انتظامی در ایام اربعین حسینی با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و اصحاب رسانه در استان اجرا می‌شود.
محمدرضا نظری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا به نقل از شبستان، محمدرضا نظری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام، ظهر امروز(3 آبان) در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: معاون اجتماعی نیروی انتظامی به‌عنوان مسئول کمیته فرهنگی ناجا معرفی‌شده است.

وی، ابراز کرد: تاکنون چندین جلسه در حوزه کمیته فرهنگی برگزارشده و این کمیته نیز تلاش دارد که با ارتباط با اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در راستای اطلاع‌رسانی به‌موقع در ایام اربعین حسینی انجام‌وظیفه کند و همچنین با ارتباط با سازمان‌های دولتی که در بحث فرهنگی کار می‌کنند، جلسات متعددی برگزار و در بحث درون‌سازمانی نیز تحت کمیته‌های فرهنگی با سایر کمیته‌ها نیز جلسات و ارتباطات متعددی برگزارشده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام، بابیان اینکه در بحث اربعین انتظار می‌رود که بتوانیم که هم‌فکری و توانمندی استان برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی به نمایش بگذاریم، ابراز کرد: در استان ایلام درواقع امسال فرمانده انتظامی استان فرمانده میدان اجرای برنامه اربعین حسینی است که با همفکری و هماهنگی رسانه‌های استان در زمینه اطلاع‌رسانی در ایام اربعین حسینی، تلاش خواهد شد.

نظری، با اشاره به اینکه فرمانده نیروی انتظامی استان مسئول کمیته انتظامی و امنیتی ستاد اربعین حسینی در استان است، تصریح کرد: رسانه‌ها نیروهای عملیاتی در حوزه جنگ نرم هستند و  در سال جاری تلاش می‌شود که با همکاری ناجا و خبرنگاران، تردد خبرنگاران به پایانه مرزی مهران با استفاده از ظرفیت ناجا تسهیل شود و  ارتباط تنگاتنگی با فرمانده نیروی انتظامی استان انجام و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشد و در این راستا تعامل و همفکری با اصحاب رسانه ایجاد خواهد شد.

وی، بیان کرد: حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام در ایام اربعین حسینی به‌عنوان رابط خبری بین اصحاب رسانه و نیروی انتظامی استان عمل کرده و امسال یک اربعین حسینی رقم بزنیم که رضایت خداوند متعال فراهم شود و یک گذرگاه امنی برای تردد زوار ایجاد گردد که نیازمند اطلاع‌رسانی به‌موقع اصحاب رسانه و مطبوعات استان است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام، بیان کرد:  مشکلات و نارسایی‌های اربعین سال گذشته احصا شده و در ابتدای سال جاری مهم‌ترین اولویت کاری نیروی انتظامی بحث اربعین حسینی بوده است و تلاش نیروی انتظامی استان در سال جاری بر این است نظم ترافیکی و امنیتی را برای تردد زوار به‌خوبی فراهم کند.

نظری، بابیان اینکه در سال جاری 96 گیت خروج از مرز در پایانه مرزی مهران فعال خواهد بود، ابراز کرد: برای زواری که دارای مدارک مربوطه ازجمله گذرنامه و ویزا باشند مشکلی ندارد و  در این زمینه از همه مردم عزیز تقاضا می‌شود که در راستای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به زوار از مراجعه بدون ویزا و گذرنامه به پایانه مرزی مهران خودداری کنند که این امر موجب ایجاد اخلال در امر خروج زوار خواهد شد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: توزیع 3 هزار اقلام فرهنگی در میان زائران و نصب 300 تخته بنر برای راهنمایی زوار اربعین و اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع در ایام اربعین و تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی استان ازجمله برنامه‌های فرهنگی نیروی انتظامی استان در ایام اربعین حسینی است./836/د102/ل

ارسال نظرات