۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۲۰۴
با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛

مراسم سالروز شهادت امام سجاد در حرم رضوی برگزار می شود

مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام سجاد(ع) بنا به روایت 25 محرم الحرام با سخنرانی آیت الله علم الهدی در بارگاه منور رضوی برگزار می شود.
سخنرانی آیت الله علم الهدی در حرم رضوی شهادت امام سجاد

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اعلام کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت سیدالساجدین(ع) چهارشنبه پنجم آبان ماه، پس از نماز مغرب و عشاء ساعت 17:45 تا 20 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به همراه مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همزمان با سالروز شهادت مظلومانه امام سجاد(ع) پیرامون شخصیت ایشان به ایراد سخنرانی می پردازد.

وی تصریح کرد: مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زین العابدین(ع) مصادف با پنج شنبه ششم آبان ماه، ساعت 10:15 در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود. 

حجت الاسلام حسینی مطرح کرد: در این هفته «سیره و زندگانی امام سجاد» از سوی حجت الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی، مدیر مؤسسه فقهی اهل بیت(ع) پیش از نماز ظهر و عصر در حرم رضوی تبیین می شود.

شبستان روضه

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین مرتبه مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم در شبستان گرم مسجد گوهرشاد برگزار می شود بر همین اساس این مکان در این ایام «شبستان روضه» نام گرفته است.

وی «شرح فرازهایی از صحیفه سجادیه»، «عبرتهای عاشورا»، «بیان سیره وحدیث از امام سجاد»، «سبک زندگی دینی»، «شرح خطبه امام سجاد»، «امر به معروف و نهی از منکر در سیره و کلام معصومان»، «در محضر امام سجاد» از جمله موضوعات سخنرانی در شبستان روضه عنوان کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: حجج اسلام سیدجواد موسوی، حجت عابدینی، مقداد ملائی، محمد علی رسولی، سید محمدسیدي نسب، حسینعلی تقی زاده، مسلم هوشنگی و کاظم عربی سخنرانان دهه سوم محرم در شبستان روضه هستند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: «بصیرت حسینی» از سوی حجت الاسلام محسن حسین زاده و «حوادث بعداز واقعه عاشورا» نیز از سوی حجت الاسلام محمد سید آبادی در رواق امام خمینی مورد تبیین و بررسی قرار می گیرد.

یادآور می شود، روایت های نقل شده برای روز شهادت امام سجاد(ع) هیجدهم، بیست و دوم و بیست و پنجم ماه محرم است که بیست و پنجم محرم الحرام شهرت بیشتری دارد./302/1308/ب1

ارسال نظرات