۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۴۳۳
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد؛

پیش بینی اعزام 20 هزار زائر مهاجر در ایام اربعین حسینی به عراق

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تا به امروز 11 هزارو 500 نفر از مهاجرین در قالب 3 هزار خانواده برای اعزام در اربعین حسینی به عراق ثبت نام کرده اند، گفت: پیش بینی می شود با توجه به استقبال فراوان و گسترده در ایام اربعین امسال 20 هزار زائر مهاجر داشته باشیم.
ستاد اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ملکوتی تبار، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، عصر امروز چهارم آبان در نشست ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: کمیته بین الملل ویژه ساماندهی درخواستهای مهاجرین است.

وی با بیان اینکه مهاجرین مقیم ایران و یا آنهایی که می خواهند از ایران عبور کنند، درخواستهای فراوانی دارند، تصریح کرد: تا به امروز 11 هزار و 500 نفر از مهاجرین در قالب 3 هزار خانواده برای اعزام در اربعین حسینی به عراق ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام ملکوتی تبار با بیان اینکه این تعداد در دفاتر امور اتباع خارجی دفترچه زیارت و ویزا می خواهند بگیرند، اظهار کرد: پیش بینی می شود با توجه به استقبال فراوان و گسترده در ایام اربعین امسال 20 هزار زائر مهاجر داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به این استقبال چشمگیر نیاز و ضرورت است که کمیته های ستاد پشتیبانی و ساماندهی این تعداد از  زائران مهاجر را هم برایشان پیش بینی های لازم را داشته باشند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سوءاستفاده هایی که در این زمینه برای زائران مهاجر صورت گرفته است، تصریح کرد: برخی از همین سودجویان مبالغ یک تا یک میلیون و 900 هزار تومانی برای اعزام گرفته اند.

وی ادامه داد: در این قالب افراد در اتوبوسهای 42 نفره با یک روحانی اعزام می شوند و ورودشان هم از مرز شلمچه پیش بینی شده است که این گروه ها درخواستهای اسکان و حمل و نقل در مرز و خاک عراق دارند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی درادامه پیشنهاد داد: بهتر است برای جلوگیری از فعالیت سودجویان در این عرصه، ثبت نام زائران مهاجر هم از طریق سامانه ای شبیه سما که در حج و زیارت است، انجام شود که در حال حاضر زیرساختهای آن هم فراهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه المصطفی العالمیه(ص) در سامانه ای جداگانه برای دانشجویان خود این کار را انجام می دهد، گفت: می توان در سطح وسیعتر از طریق سامانه آنان زائرین مهاجر را پشتیبانی و ساماندهی کرد./202/934/ب1

ارسال نظرات