۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۵۷۶۴۹

چند خبرکوتاه از خوزستان

برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهید مدافع حرم، شهید عراقی در شهرستان کارون، راه اندازی موکب الحسین در دزفول، انتشار فراخوان جشنواره «امتداد سرخ» و اجرای رزمایش الی بیت المقدس در خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم سردار جبار عراقی پنجشنبه 6 آبان ماه در مصلای امام علی(ع) شهرستان کارون برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهید مدافع حرم، شهید عراقی در شهرستان کارون

مراسم سالگرد شهید مدافع حرم جبار عراقی بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور خانواده های بزرگوار شهدا و ایثارگران و سخنرانی آیت الله حیدری و سردار شاهوارپور و مدیحه سرایی مداح اهل بیت حاج حسین ویسی پور برگزار خواهد شد.

سردار شهید عراقی برای مقابله با نیروهای تکفیری و گروه‌های تروریستی داوطلبانه به صف مدافعان حرم در سوریه پیوسته بود که سرانجام پس از مجاهدت‌ها و رشادت‌های فراوان در روز یکشنبه 3 آبان ماه 1394به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به گلزار شهدای اهواز در کنار شهید فرشید حسونی زاده و شهید حمید رضا فاطمی اطهر به خاک سپرده و زیارتگاه عارفان و عاشقان شد.

راه اندازی موکب الحسین در دزفول

محمدرضا فراستی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه دزفول با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی گفت: به همین مناسبت در شهرستان دزفول موکب الحسین در میدان شیخ انصاری دزفول راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه دزفول با بیان این که موکب مذکور از دو هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: این موکب از بعد از ظهر تا پایان شب به شهروندان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد و در کنار اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، نمایشگاه عکس پیاده‌روی اربعین در این موکب برپا شده است.

این مقام مسؤول ابراز داشت: موکب الحسین با مساحت ۶۰ مترمربع هر شب افزون بر میزبانی از عزاداران حسینی، مسؤولان شهری از جمله امام جمعه و فرماندار در آن حضور پیدا می‌کنند.

فراستی اظهار داشت: به دلیل آنکه خانواده‌ ها بتوانند از فضای محرم بهره کافی را ببرند سخنرانی‌های مذهبی با محوریت عاشورا و اربعین حسینی نیز در این میان گنجانده شده است.

انتشار فراخوان جشنواره «امتداد سرخ»

فراخوان شعر با عنوان «امتداد سرخ» از سوی انجمن اسلامی اندیشه زلال با همکاری نشر الیما، به منظور تبلیغ، بازتاب و ترویج فرهنگ عاشورایی در مراسم پیاده ‌روی اربعین منتشر شد.

موضوعات این فراخوان شامل کاروان اسرای کربلا، رنج‌ها، مصیبت‌ها، افشاگری‌های امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س)، شور و شعور حسینی در اربعین، حضور گسترده مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین از ملل، مذاهب و ادیان مختلف، ابعاد جهانی و فرصت مناسب تبلیغ و بازتاب حادثه عظیم کربلا در پیاده‌روی اربعین،  تجلی عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین، پیاده‌روی اربعین، زیبایی‌ها و سختی‌ها، حواشی، مهمان‌نوازی مردم عراق، شکوه ایثار و محبت و ارایه خدمات صادقانه و خالصانه، آداب پیاده‌روی زوار و ترویج فرهنگ ناب شیعه، حضور مردان، زنان، کودکان و سالخوردگان در پیاده‌روی اربعین است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۱۵ آذر به آی دی تلگرام  telegram.me/andishehzolalو یا پست الکترونیکی infoazis@yahoo.com ارسال کنند و ضروریست مشخصات فرد و اثر شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شهر محل سکونت، شماره تلفن، عنوان شعر، قالب شعرارسال شود.

اجرای رزمایش الی بیت المقدس در خوزستان

رزمایش بزرگ الی‌بیت‌المقدس (حماسه عاشورایی) با حضور ۳۰ هزار نفر از نیروهای بسیجی استان خوزستان به منظور بالا بردن توان رزم و آمادگی نیروهای بسیج برگزار می‌شود.

این رزمایش با حضور ۱۱۴ گردان بسیج از ۲۸ رده، شامل ۱۰۴ گردان بیت‌المقدس برادران و ۹ گردان الزهرا خواهران برگزار خواهد شد.

رزمایش الی بیت‌المقدس، روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در سه نقطه محوری شامل پادگان شهید رستم‌پوراهواز، ‌پادگان قدس بهبهان و پادگان قدس اندیمشک برگزار می‌شود و نیروها به اجرای تاکتیک‌ها و مراحل مختلف رزمایش از جمله انفجارات و مقابله با نا آرامی‌ها می‌پردازند./303/9466/ب1

ارسال نظرات