۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۴۵۷۹۴۴
تولیت آستان قدس رضوی:

یاد شهدا به زندگی معنا می دهد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه یادآوری از شهیدان و یاد شهدا به زندگی معنا می دهد، گفت: در زندگی امام باقر(ع)، امام سجاد(ع)، امام موسی ابن جعفر(ع) و در سیره زندگی امام رضا(ع) و همچنین در زیارت ناحیه مقدسه بر موضوع شهادت تأکید شده است.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی پنجشنبه شب در نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی که در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی و با حضور خانواده های شهدا، مسؤولان و کارکنان آستان قدس رضوی برگزار شد، با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوار خود، در تجلیل و تکریم از مقام شهیدان بود.

وی با بیان اینکه جلوه ای که در مسیر امام سجاد(ع) در تجلیل از مقام شهید و شهادت وجود دارد یک تجلیل بی نظیری در سخنان و سلوک است، ادامه داد: امام سجاد(ع) همیشه یاد شهید و شهیدان کربلا را گرامی می‌داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه یادآوری از شهیدان و یاد شهدا به زندگی معنا می دهد و در سیره و روش امام سجاد (ع) عاشورا و عاشورایی زندگی کردن به همه آموخته شده است، اظهار داشت: در زندگی امام باقر(ع)، امام سجاد(ع)، امام موسی ابن جعفر(ع) و در سیره زندگی امام رضا(ع) و همچنین در زیارت ناحیه مقدسه بر موضوع شهادت تأکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با طرح این سوال که چرا باید عاشورا بماند؟ و چرا همه امامان تاکید بر بقاء عاشورا دارند ادامه داد: قد کشیدن و عرشی شدن فقط با ارتباط با شهیدان موثر است.

وی با تاکید بر اینکه قد کشیدن و عرشی شدن فقط با سیدالشهدا (ع) امکان دارد، اظهار داشت: امام سجاد (ع) تلاش کردند که عاشورا بماند و اربعین حسینی نمودی است که عاشورا  و پیام عاشورایی زنده می ماند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر کسی به شهادت لبیک بگوید لبیک به پیام اسلام داده است، ادامه داد: معنا و مفهوم زیارت برای یک زائر همین است.

وی با بیان اینکه زیارت امام رضا (ع) سخن سیاسی  و مشخص کردن خط، تفکر و اندیشه زائر در مقابل مزور است، ابراز داشت: زیارت عاشورا از ابتدا تا انتها سمت‌گیری علیه یزیدیان و مستکبران است و سمت‌وسوی سیاسی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه شهدای آستان قدس رضوی مدال افتخار و نوکرى آستان قدس رضوى را داشته‌اند و خانواده آنان این افتخار را دارند، ادامه داد: آستان، آستان شهادت است و تقدس این مکان به خاطر شهادت و مشهد بودن است.

وی با بیان اینکه مشهد به معنای محل شهادت، در محضر شهید قرار گرفتن و در زندگی شهادت گونه حرکت کردن است، اظهار داشت: مشهد شهری است که شهادت را به زائران و مسافران این شهر می آموزد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به 4 وجه مشترک وصیت نامه شهیدان در جهت حفظ ارزش های انقلاب، برای خداوند و به امر ولی فقیه و نائب امام زمان و نفرت نسبت به دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: وجه مشترک همه شهدا این است که در مقابل دشمنان دین و گروه های تکفیری باید ایستادگی و مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه غده سرطانی منطقه اسرائیل غاصب باید از بین برود، ادامه داد: تمام این نقشه ها، نقشه های استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با اشاره به اینکه امروز در همه صحنه ها صف مقاومت برتری دارد، اظهار داشت: ایمان، تعهد، دلدادگی و ایستادگی در راه مقاومت سبب نصرت الهی است.

یادآور می شود، این مراسم که با تشییع پیکر خادم کشیک ششم آستان قدس رضوی سردار شهید غلامرضا سمایى همراه بود، از 78 خانواده شهید کارکنان آستان قدس رضوی تجلیل و تقدیر شد./201/859/ب1

ارسال نظرات