۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۵۸۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

درجا زدن به صلاح حوزه نیست

رییس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه با بیان این که حوزه مقدسه علمیه به عنوان تأثیرگذارترین مرکز علمی در جهان شناخته شده است، گفت: دشمن به همین جهت عزم خود را جزم کرده تا از طرق گوناگون جلوی تأثیرگذاری و آگاهی بخشی آن را بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی حوزه با رهبر معظم انقلاب گفت: حوزه مقدسه علمیه به عنوان تأثیرگذارترین مرکز علمی در جهان شناخته شده است.

وی افزود: دشمن به همین جهت عزم خود را جزم کرده تا از طرق گوناگون جلوی تأثیرگذاری و آگاهی بخشی آن را بگیرد و حوزه پویای شیعه را همانند حوزه برادران اهل سنت از تأثیرگذاری و پویایی بیندازد و آن ها را به عنوان مراکزی برای تبلیغ خواسته های استکبار و تبرئه مستبدان از جنایت هایی که انجام می دهند تبدیل کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه علمیه شیعه با الگو قرار دادن حوزه و دانشگاه هایی که ائمه طاهرین(ع) داشتند در صدد ساختن افراد برای گسترش فرهنگ ناب شیعی است، اظهار داشت: فرهنگ شیعه فرهنگی ظلم ستیز و عدالت محور است.

وی ادامه داد: برای این که چنین حوزه ای بتواند تأثیرات خود را در جامعه بگذارد باید اگر هم جلوتر از زمان حرکت نمی کند همراه با زمان باشد، درجا زدن و حرکت رو به عقب مسلما به صلاح حوزه نیست و همانگونه که مقام معظم رهبری بارها گوشزد کردند درجا زدن و عدم پویایی سبب اضمحلال و حذف این نهاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که نهادی همانند حوزه همواره باید در تکاپو، تلاش و حرکت رو به جلو باشد، ابراز داشت: به نظر می رسد که تأکیدات رهبر انقلاب بر ضرورت تدوین طرح تحول در حوزه و پویاتر کردن آن و انقلابی بودن حوزه از ضروریاتی است که ایشان قبل از دیگران متوجه شده و گوشزد می کنند.

وی عنوان کرد: هر کس که دغدغه دینداری مردم و مسائل اجتماعی، اخلاقی و علمی را داشته باشد از این درک مستثنی نیست و به عنوان یک ضرورت چنین تلاشی را برای ایجاد تحول و داشتن حرکت های سازنده و پویای رو به رشد را مدنظر خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از این رو اعضای محترم شورای عالی که خود از فرهیختگان و پیشگامان حوزه های علمیه هستند و حتما نسبت به حوزه دغدغه دارند باید با الگو قرار دادن فرمایشات رهبر انقلاب و سایر مراجع بتوانند در مدت مسؤولیت خود از فرصت به دست آمده استفاده کنند تا از درجا زدن حوزه در جهت علمی و اخلاقی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: حتما توجه دارند که دوبال پرواز حوزه های علمیه معنویت و اخلاق از یک سو و علم و تربیت دینی از سوی دیگر هستند بنابراین به عرصه های اعتقادی و اخلاقی توجه شایسته شود هم از نظر علم و دانش با تشکیل کرسی های نظریه پردازی و تقویت انجمن های علمی و فرهم کردن سازوکارهای لازم برای نقد و بررسی نظریات جدید بتوانند پویایی لازم را بر فضای حوزه فراهم کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات