۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۵۸۴۶۱
امام جمعه همدان:

غرب تمام اهتمام خود را برای منحرف کردن فرهنگ حسینی به کار گرفته است

رییس بنیاد بین المللی بوعلی سینا گفت: برخی انسان ها در دنیا دشمن نور هستند غرب و استکبار به دنبال کشتن نور هستند و دلیل دشمنی انها این است که می خواهند نور الهی را خاموش کنند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین گرامیداشت شهید حاج حسین همدانی و مراسم روضه دهه سوم عاشورا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد گفت: مجلس از دو نظر وابسته به شهید و شهادت است که نخست شهید سالار شهیدان امام حسین(ع) است و دومین شهید افتخار شهر و استان همدان شهید حاج حسین همدانی است.

وی با اشاره به حالات علامه طباطبایی گفت: ایشان در برخی از مسائل که احاطه علمی نداشتند ورود نمی کردند در حالی که ایشان در بسیاری علوم تبحر کامل داشت.

امام جمعه همدان ابراز داشت: برخی آدم ها نور و برخی ظلمت هستند و سردار شهید یکپارچه نور بود بعضی از انسان ها بی خیر هستند و حتی خیرشان به خودشان هم نمی رسد، قرآن می فرماید که به هر جا برود خیر به همراه ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: امام را می توان گفت که از فرق سر تا کف پا نور و صدام کلا شر بود و معنای انسانی نورانی و ظلمانی اینجا مشخص می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سوره نور و آیه نور که الله نور السماوات والارض است نشان دهنده این محتوا است و همچنین کلمه نور در قرآن بسیار تکرار شده است و معنای دقیق آن نور ایمان، فضیلت و تقوا است.

امام جمعه همدان یادآور شد: کارهای خوب تولید کننده نور و گناه ایجاد کننده تاریکی است؛ یکی از شاگردان آیت الله صدرالدین حائری شیرازی شم نور شناسی داشت و نور معنوی را متوجه می شد چرا که هر عبادتی نور مختص خود را دارد.

وی گفت: کسانی که سراسر وجودشان در اختیار خداوند است نور تمام هستند ولی گاهی اوقات این نور به خداوند نشان داده می شود که در مقام دنیوی محدود و در قیامت غوغا است.

وی خاطرنشان کرد: انسان هایی که وارد صحنه عزاداری امام حسین(ع) می شوند آرام ارام از ظلمت و گناه این افراد کاسته و به نور معنوی شان افزوده می شود و چنان که مشاهده می کنیم که آمار جرم و جنایت کاسته می شود.

امام جمعه همدان گفت: امام صادق(ع) فرمود مجالسی که بر پا می کنید ما دوست داریم و تمام اذکار و رفتار شما را دوست داریم و این نشان از اهمیت توجه ائمه(ع) به مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که با فرزندان خود مهربان باشید و بیشتر آنها را ببوسید و این نشان دهنده اهمیت محبت به فرزندان در تربیت و پرورش سالم آنان در جامعه است.

امام جمعه همدان اظهار داشت: برخی والدین از دیوار هم خشک تر هستند و کسانی که بچه های خود را در کودکی از محبت سیر بزرگ می کنند عقده ای نیستند ولی برعکس این رفتار، عواقب خطرناکی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: تمام پیامبران الهی آمدند که انسان را از عالم تاریک به عالم نور هدایت کنند یعنی از گناه رها کرده و به تقوای الهی دعوت کنند.

وی افزود: برخی خانه ها خانه بهشتی و برخی خانواده ها خانواده جهنمی هستند یکی از روحانیان می گفت شهید همدانی در دوران طفولیت منتظر بود تا پدرم که سادات بود از خانه خارج شود و دست پدرم را ببوسد و نتیجه تربیت عاشورایی چنین می شود.

آیت الله طه محمدی گفت: روایت است انسانی که در مکتب اهل بیت و قرآن تربیت شده از پنج جهت به او نور می تابد و علم و رفتار و گفتار او نور است و باید دانست که هر علمی نور نیست و باید به دنبال زندگی توام با نور بود.

وی ابراز داشت: بسیاری از افراد مدرک دارند و ملا هستند ولی جهالت مطلق هستند و بر عکس این موضوع هم صادق است روز قیامت حسینیان و مومنان که محشور می شوند چهره های شان مانند ماه شب چهارده می درخشد.

رییس بنیاد بین المللی بوعلی سینا گفت: برخی انسان ها در دنیا دشمن نور هستند؛ غرب و استکبار به دنبال کشتن نور هستند و دلیل دشمنی انها این است که می خواهند نور الهی را خاموش کنند.

وی افزود: اولین نماز جمعه اسلام به امامت پیامبر(ص) سه نفر حاضر بودند و اولین نماز بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی 3 میلیون حاضر شدند و امروز 20 میلیون زائر راهی کربلای حسینی هستند و این نور الهی است./979/پ202/ج

 

ارسال نظرات