۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۵۸۹۲۱

احداث صحن حضرت معصومه در حرم شاهچراغ

مراسم كلنگ‌زنی احداث صحن حضرت معصومه(س) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همزمان با میلاد امام محمدباقر(ع) برگزار می‌شود.
شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، سید مجتبی انوار، معاون عمرانی آستان مقدس احمد و محمدی(ع) امروز، ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران گفت: به‌منظور رفاه حال زائران و مجاوران، مراسم نامگذاری و كلنگ‌زنی صحن جدید با نام متبرک حضرت معصومه(س) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم معنوی با حضور حضرت آیت‌الله سعیدی تولیت معظم آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حضرت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

انوار زمان برگزاری این مراسم را روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه، ساعت ۱۶ عنوان كرد و افزود: این برنامه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر توسعه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و توجه به جایگاه این حرم مطهر در جنوب كشور و به عنوان بخشی از طرح توسعه  ۵۷ هکتاری آستان مقدس احمدی  ومحمدی علیهما السلام انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه صحن حضرت معصومه(س) در سه فاز در حرم احمدبن موسی‌الكاظم شاهچراغ(ع) بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در فاز نخست این طرح، سردرب‌های ورودی صحن حضرت معصومه(س) به متراژ ۷۰۰ متر مربع با طرح‌های اسلیمی و معماری اسلامی سنتی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح نیز سنگ ‌فرش و محوطه‌سازی به متراژ ۷۶۰۰ متر مربع و در فاز آخر وضوخانه و سقاخانه در ضلع شرقی صحن به متراژ ۴۰۰ متر مربع احداث خواهند شد.

معاون عمرانی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در پایان سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید./۹۱۹/102/ب3

ارسال نظرات