۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۵۸۹۳۶
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

هر چه ارتباط انسان هدایت یافته تر باشد ارتباطش با ولی خدا قوی تر خواهد بود

حجت الاسلام موسوی هوایی، معرفت و رحمت را از مقدمات هدایت انسان دانست و گفت: رحمت در ولایت تجمیع شده است لذا هر چه ارتباط ما با ولی الله اعم از ائمه اطهار(ع) یا نمایندگان ایشان بیشتر باشد، رحمت، معرفت و هدایت ما بیشتر خواهد بود.
موسوی هوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در اجتماع عظیم «نهضت بیداری با خطبه های علوی» بردسکن در بقعه امامزاده سیدمیرزاطاهرحسینی(ع) گفت: آنچه در زندگی هر انسانی اهمیت دارد این است که زندگی اش بر محور هدایت الهی باشد و هر که بر این مبنا حرکت نکند از مرتبه انسانی ساقط می شود.

وی تصریح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در این باره می فرمایند: «خداوند به انسان ها ترکیب عظیم عقل، شهوت و غضب را عطا کرده است؛ اگر کسی در مسیر الهی حرکت کند در جهت عقل حرکت کرده و از ملائک بالاتر قرار می گیرد راکه آنها شهوت و غضب ندارند و صرفا عقل محض هستند اما وقتی در غیر مسیر خدا قرار گیرد و عقل را به کار نگیرد، پایین تر از حیوانات قرار می گیرد چراکه آن ها عقل ندارند».

حجت الاسلام موسوی هوایی با اشاره به تلاش اولیای الهی برای نجات انسان و بازگرداندن او به ساحت الهی اش، افزود: در همه عرصه های زندگی اعم از تعلیم، تربیت، ازدواج، اشتغال و غیره باید مطابق دستورات دین و اهل بیت(ع) حرکت کنیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز و اصلی ترین عنصر این هدایت را فهم و شناخت دانست و گفت: حدفاصل علم و معرفت این است که انسان همه چیز را می داند ولی به آن عمل نمی کند و اثری از آن علم در زندگی اش دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: پایه معرفت در همه ادوار، محبت و رحمت است و هر که می خواهد کسی را هدایت کند باید دنبال معرفت بر پایه رحمت باشد چنان که خداوند فرمود مردم به خاطر رحمت به پیامبر(ص) جذب شدند. البته این رحمت  شامل افراد خطاکار و مفسد  نمی شود.

حجت الاسلام موسوی هوایی یادآور شد: فرقه خوارج، نمونه بارز حذف رحمت از دین هستند که فرزندانشان امروز به کوچک و بزرگ در هیچ جا رحم نمی کنند و همه را به خاک و خون می کشند.

وی اظهار کرد: رحمت در ولایت تجمیع شده است لذا هر چه ارتباط ما با ولی الله اعم از ائمه اطهار(ع) یا نمایندگان ایشان بیشتر باشد، رحمت، معرفت و هدایت ما بیشتر خواهد بود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی، کربلا را تجلی معنای اصیل عشق و محبت دانست و درباره برپایی مجالس ذکر اهل بیت(ع) گفت: برگزاری این جلسات سبب احیای اهل بیت(ع) می شود. امیرمؤمنان علی(ع) می فرمایند: « خداوند شیعیانی را برای ما اهل بیت(ع) انتخاب کرده که ما(دین) را یاری می کنند؛ زمان شادی ما شادند و زمان غم و اندوه ما غمگین هستند».

حجت الاسلام موسوی هوایی با اشاره به آثار و برکات این جلسات در کاهش آسیبهای اجتماعی ادامه داد: هر کس به هر نحوی برای تشکیل جلسات اهل بیت(ع) زحمت می کشد بداند اجرش با خود اهل بیت(ع) است و هیچ کس نمی تواند ثواب آن را بازگو کند.

گفتنی است قرائت زیارت عاشورا، مرثیه خوانی، سخنرانی، اقامه نمازجماعت مغرب و عشا به همراه پذیرایی از دیگر برنامه های این همایش بزرگ بود./930/202/ب3

 

 

ارسال نظرات