۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۵۹۱۰۲
معاون اول رییس جمهور:

زمان تکمیل طرح های دولتی بالاست

جهانگیری با اشاره به کاهش چشمگیر درآمد نفتی در دولت یازدهم، ورود منابع دولتی در طرح ها و پروژه های ورزشی را از موانع تسریع در به ثمر رسیدن طرح ها دانست.
جهانگیری، معاون اول رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، عصر امروز در مراسم افتتاحیه ورزشگاه 75 هزار نفری نقش جهان اصفهان، گفت: متأسفانه دوران به ثمر رسیدن ورزشگاه نقش جهان بسیار طولانی شد، بنده زمانی استاندار اصفهان بودم، زمانی منابع درآمد دولت از نفت بسیار زیاد بود و انتظار بود تا پروژه هایی مانند ورزشگاه نقش جهان به سرعت به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: محدودیت منابع طرحهای دولتی یکی از عوامل طولانی شدن پروژه های از این دست است، متأسفانه زمان تکمیل طرحهای دولتی بالاست، مسأله مدیریت هم بسیار تعیین کننده است، استفاده مناسب از منابع محدود فقط با مدیریت مطلوب حاصل می شود، در دورانی درآمد نفتی دولت بسیار زیاد بود و قاعدتاً این قبیل طرحها باید سریع به بهره برداری می رسید.

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز ما به نفت 40 دلاری رسیده ایم و درآمد نفتی دولت بسیار کاهش یافته است و نفت 120 دلار فراموش شده است، وقتی هم گاهی گلایه می کنیم از آن دوران برخی دوستان ناراحت می شوند، ما بسیار تأسف می خوریم که چرا منابع به خوبی مصرف نشده است.

جهانگیری اظهار داشت: بخش ورزش بسیار مهم است و سلامت جامعه به آن بستگی دارد، ورزش در پیشگیری از بیماریها نقش مهمی دارد، ‏نقش ورزش در کاهش آسیبهای اجتماعی و مبارزه با اعتیاد بسیار پر رنگ است، در جلسه با رهبر معظم انقلاب با حضور سران 3 قوه و فرماندهان نیروهای مسلح چند ساعت بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی بود و رییس جمهور گفت کسی که وجدان دارد باید برای مبارزه با مفاسد اجتماعی اقدام کند، یقیناً هیچ عاملی در مبارزه با مفاسد به اندازه ورزش نقش ندارد، باید امکانات لازم ورزشی را برای جوانان در سراسر کشور فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: ورود منابع دولتی برای هزینه در طرحهای ورزشی می تواند مانعی برای به ثمر رسیدن آنها باشد و باید بخش خصوصی وارد کار شود و این امر با توصیه من یا افراد دیگر امکان پذیر نیست، باید شرایطی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی با رغبت در این زمینه ها وارد شود، باید منابع شرکتهای غیر دولتی به عنوان یک بخش مهم در امر ورزش به کار گرفته شوند.، از زمانی که تصمیم گرفته شد تا شرکت فولاد مبارکه در ساخت ورزشگاه نقش جهان وارد شود بحمدالله در زمان کوتاهی این پروژه عظیم به بهر ه برداری رسید، باید کاری کنیم تا این طرحها از جذابیت اقتصادی خوبی برای شرکتهای خصوصی برخوردار باشد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ظرفیت ورزش در استان اصفهان بسیار زیاد است و بسیاری از قهرمانان و افتخار آفرینان در حال حاضر و در تاریخ ورزشی ایران اصفهانی هستند و مردم اصفهان حق دارند تا از امکانات مناسب در زمینه ورزش برخوردار باشند، ورزشگاه نقش جهان هم دومین ورزشگاه بزرگ کشور بعد از ورزشگاه آزادی است و مردم اصفهان هم لیاقت آن را دارند.

این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر اقتصاد، رییس سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و استاندار اصفهان برگزار شد و در پایان معاون اول رییس جمهور با حضور در زمین فوتبال توپی را امضاء کرده و به داور مسابقه افتتاحیه میان تیمهای جوانان و بزرگسالان فولاد مبارکه سپاهان تحویل داد. /869/‏پ202/ج

ارسال نظرات