۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۵۹۸۵۴
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات؛

واعظی: نگاه سیاسی به اطلاع رسانی کار غلطی است

واعظی با بیان این که دسترسی آسان مردم به اطلاعات از برنامه هی جدی دولت است، گفت: نگاه سیاسی به اطلاع رسانی کار درستی نیست بنابراین شبکه های اجتماعی که محتوای مجرمانه ندارند فیلتر نخواهند شد.
واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با خدمات وزارت ارتباطات برای بهبود استفاده زائران اربعین از تلفن همراه و اینترنت اظهار داشت: ما از دو سال قبل که مردم از مراسم اربعین استقبال گسترده ای کردند کمیته ای تشکیل دادیم و مشکلات ارتباطی زائران را شناسایی و برطرف کرده است.

وی افزود: با پیگیری های این کمیته و با هماهنگی های انجام شده با وزیر ارتباطات عراق به ما اجازه داده است در اربعین امسال در مسیر نجف به کربلا و در خود کربلا به صورت نقط به نقطه اینترنت را به زائران ارائه دهیم.

واعظی در رابطه با رفع فیلتر فیسبوک و توئیتر و همچنین قطع شبکه های مجازی در ایام خاص مانند انتخابات اظهار داشت: رفع فیلتر مربوط به کمیته تعیین مصادیق است و در رابطه با قطع شبکه های اجتماعی هم به نظر دولت نگاه سیاسی کردن به موضوع اطلاع رسانی کار درستی نیست و این دولت از ابتدا دسترسی آسان مردم به اطلاعات را از برنامه های جدی خود می داند.

وی در رابطه با حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی ابراز داشت: اگر چنانچه شرکت های خصوصی شبکه های اجتماعی بومی ایجاد کردند در راستای سیاسی عای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی مورد حمایت دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و مزیت های آن برای مردم خاطرنشان کرد: متأسفانه برای مردم ذهنیتی ایجاد شده است که شبکه ملی اطلاعات برای ارتباطات آنان محدودیت ایجاد خواهد کرد در صورتی که این شبکه برای خدمت رسانی بهتر و سرعت اینترنت بالاتر و هزینه های کمتر ضروری است و برای تولید کنندگان محتوا تسهیلاتی به وجود خواهد آورد.

وی همچنین به سعی دولت برای ارائه اینترنت با کیفیت وارزان برای مردم اشاره و خاطرنشان کرد: چنانچه مردم از شرکت های ارائه دهنده اینترنت شکایتی داشته باشند می توانند با گزارش تخلف آن شرکت از طریق تماس با تلفن ۱۹۵ شکایت خودر ا پیگیری کنند و ما در اسرع وقت به شکایات رسیدگی خواهیم کرد./۸۴۳/پ202/ج

ارسال نظرات