۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۶۰۱۱۰
نماینده خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه ارتقای سطح آگاهی جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرها و روستاهای سراسر استان تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه ارتقای سطح آگاهی جامعه است.
بازدید از کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از کتابخانه امام علی(ع) قاضی جهان با تأکید بر این‌که توسعه فضای کتابخانه‌ای منجر به تعالی فکری و ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ جامعه می شود، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه ارتقای سطح آگاهی جامعه است.

وی با بیان این‌که وجود کتابخانه‎ در یک منطقه، در ارتقای سطح فرهنگ آن منطقه اهمیت به‌سزایی دارد، خاطرنشان کرد: توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرها و روستاهای سراسر استان امری بدیهی است، یکی از برکات فرهنگی انقلاب اسلامی ایران توسعه کتابخانه ها در مناطق مختلف بوده است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که توسعه و تجهیز کتابخانه ها گامی بلند در راستای توسعه فرهنگی استان است، تصریح کرد: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور نسبت به میانگین بین‌المللی در سطح پایین‌تری قرار دارد، باید به این حقیقت ایمان داشت که میزان مطالعه یکی از شاخص‌های فرهنگی جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی برگزاری نمایشگاه‌های متعدد کتاب، توسعه کتابخانه‌ها، تجهیز مخزن کتابخانه‌های عمومی با تازه های نشر، نشست‌های نقد و بررسی کتاب، ترویج فرهنگ اهدای کتاب، توسعه کتابخانه‌های مسجدی و توجه ظرفیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها را از جمله مسائل مهم در ترویج فرهنگ کتابحوانی دانست.

نماینده خبرگان رهبری رسانه‌های تصویری و مجازی هیچ‌گاه نخواهند توانست جای کتاب را بگیرند، گفت: باید فرهنگ مطالعه کتاب و پژوهش در جامعه نهادینه شود و دانش آموزان و دانشجویان در کنار مطالعه کتاب های علمی و درسی خود وقتی هم به مطالعه کتاب های دینی و فلسفی دانشمندان اسلامی اختصاص دهند.

وی با بیان این‌که راهکارهای متعدد تشویقی برای گرایش جوانان به کتاب و کتابخوانی وجود دارد، گفت: عالی‌ترین کتاب بشریت، قرآن است؛ اگر بتوانیم آموزه های این کتاب آسمانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بشری بر طرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان خواستار مشارکت خیرین در توسعه و تجهیز کتابخانه ها به کتب تخصصی و علمی مورد نیاز جوانان شد و افزود: ارتقای سطح علمی جوانان به عنوان آینده‎سازان جامعه امری بسیار مهم برای تعالی نظام اسلامی ایران است./202/935/ب1

ارسال نظرات