۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۱۷۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تربیت صحیح فرزندان سبب ترویج عفت در جامعه می شود

آیت الله توکل گفت: ضرورت دارد خانواده ها اخلاق اسلامی را در میان فرزندان خود ترویج دهند که سبب عفت آنان در آینده می شود و تربیت نقش بسزایی در آینده همه انسانها دارد.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم دهه اول ماه صفر که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: لقمه حلال و حرام در زندگی انسان اثر بسیار فراوانی دارد که باید همواره مراقب باشیم داریم در زندگی چه کاری صورت می دهیم و چه لقمه ای بر سر سفره ما قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ضرورت دارد خانواده ها اخلاق اسلامی را در میان فرزندان خود ترویج دهند که سبب عفت آنان در آینده می شود و تربیت نقش بسزایی در آینده همه انسانها دارد.

آیت الله توکل ادامه داد: نیاز است محیط خانه را برای فرزندان سالم کنیم و نباید کاری انجام شود تا تربیت بد میدان دار جان فرزندان ما باشد که این عرصه نیازمند توجه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت دوستی با انسانهای نیکو و صالح اشاره کرد و بیان داشت: انسان باید مراقب همنشینی با دیگران باشد که دوست بد انسان را از مسیر اصلی منحرف می کند.

وی تصریح کرد: تربیت درست اثرات بسیاری در وجود انسان دارد و فرد را در مسیر عالی قرار می دهد که ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر فرزند انسان با دوستان خوب و سالم همنشین شود می تواند در مسیر تعالی و سعادت او اثرگذار باشد که در روایات به تربیت صحیح سفارش بسیاری شده است.

آیت الله توکل ادامه داد: خانواده ها تنها تکلیف تولد و تحقق خواسته های فرزندان را برعهده نداشته و باید توجه شایسته ای را در طول زندگی و برنامه های آنان صورت دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خانواده ها در انتخاب دوستان فرزندان چشم خود را باز کنند، گفت: خانواده باید در انتخاب دوستان برای فرزند خود با هوشیاری و دقت نظر لازم اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما انسانها از روح و بدن درست شدیم که هر هفت سال عوض می شود و میلیونها سلول بدن نابود و سلولهای جدید جایگزین می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بدن انسان در طول زمان با سستی مواجه می شود که مشکلاتی در بدن انسان ایجاد شده و دارو مصرف می کنیم تا ترمیمی برای بدن باشد و زمانی کار به جایی می رسد که دیگر اثرگذاری لازم را ندارد.

آیت الله توکل تصریح کرد: وقتی بدن انسان از کار افتاد روح ما به ابزار نیاز دارد که اگر از مرکب خراب شود قابل نگه داری نبوده و زمان مرگ فرد است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: میان روح و بدن انسان مشترکات و نکات افتراقی قرار دارد که هر دو به غذایی نیاز دارد که برای فرد اثر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: غذای عالی در روح و بدن انسان سبب شادابی می شود که اگر ضعیف و صالح نباشد سبب سستی در بدن فرد می شود که باید مراقبتهای شایسته ای صورت دهیم.

گفتنی است، همزمان با ماههای محرم و صفر، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات