۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۶۰۲۰۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

اعزام ۲۰ هزار دانشجو به اربعین حسینی، راه اندازی موکب دانش آموزی در مرز چذابه، برگزاری دو محفل قرآنی در جامعه القرآن شوش و برگزاری همایش «نقش معنویت در بهداشت روان و حیات طیبه» در لالی چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

بهمن شهریاری، فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که بسیج دانشجویی در طی سه سال اخیر خروج سازمان یافته دانشجویان برای زیارت اربعین حسینی را بر عهده گرفته است، ابراز داشت: برپایی موکب دانشجویی بنام «طلاب المقاومه» در مرز چذابه از دیگر اقداماتی است که به نوبه خود طرحی استانی و کشوری محسوب می شود.

فرمانده بسیج دانشجویی با بیان این که مشکل دانشجویان برای زیارت اربعین حسینی عدم داشتن کارت پایان خدمت و ناتوانی در پرداخت وثیقه است، اظهار داشت: فرمی میان بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و نظام وظیفه ناجا تهیه و براساس آن هزار و 980 دانشجو را بدون پرداخت وثیقه به کربلا اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسؤول به اسکان دانشجویان از سراسر کشور در موکب طلاب المقاومه اشاره و خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی ها و جلسات صورت گرفته با نماینده وزیر علوم، رؤسای دانشگاه ها و نیز طی دیدار رؤسای دانشگاه های مادر غرب و جنوب غرب کشور با وزیر علوم برآورد ما اعزام 20 هزار دانشجو از مرزهای استان است.

شهریاری به همکاری دانشگاه ها برای تهیه سوله های بزرگ جهت اسکان دانشجویان و پذیرایی روزانه از 2 تا 3 هزار نفر در مرز چذابه اشاره و عنوان کرد: دانشجویان پس از گذر از مرز به محل اسکان تعیین شده در نجف با ظرفیت 10 هزار نفر اعزام و در آنجا خدماتی از جمله پخت 10 هزار پُرس غذا صورت می گیرد و همچنین در کربلا ظرفیت اسکان 5 هزار دانشجو و توزیع 5 هزار پُرس غذا را داریم.

وی در پایان به فراهم شدن امکانات اسکان و پذیرایی برای دانشجویان از سوی ستاد اربعین دانشجویی اشاره و عنوان کرد: موکب طلاب المقاومه تا بازگشت دانشجویان از زیارت اربعین برپا و به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

راه اندازی موکب دانش آموزی در مرز چذابه

حجت الاسلام محمد رحیمی، معاون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی خوزستان با اشاره به برگزاری حدود دویست مراسم عزاداری در دهه اول محرم با عنوان هیأت انصار المهدی در اهواز، دزفول، آبادان و امیدیه از سوی این اتحادیه ابراز داشت: دانش آموزان افزون بر برگزاری مراسم عزاداری در مدرسه، در سطح شهر نیز مجالس عزاداری دانش آموزی را در نقطه معینی از هر شهر برگزار کردند.

معاون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی خوزستان با اشاره به اعزام مبلغ در سطح مداس شهرستان اهواز ابراز داشت: با همکاری برخی خیرین موکب پذیرایی برای دانش آموزان تهیه شد تا دانش آموزان با فضای خدمت به زوار حسینی و احساس مسؤولیت آشنا شوند.

این مقام مسؤول به راه اندازی موکب دانش آموزی در مز چذابه اشاره و اظهار داشت: این موکب تحت عنوان هیأت انصار المهدی انجمن های اسلامی دانش آموزی و با مدیریت دانش آموزان در اربعین حسینی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به سیاست های کلی اتحادیه انجمن های دانش آموزی در زمینه مبارزه با استبکار ستیزی گفت: طرح هایی درباره استبکارستیزی برای نشان دادن چهره پلید استکبار ارائه شده است.

وی با بیان این که نخبه پروری رسالت اصلی این اتحادیه است، افزود: در همین راستا حدود هزار و 700 دانش آموز سراسر استان در اهواز حضور یافتند که افزون بر تدریس طرح های استکبارستیزی چهره استبکار به آنها معرفی شد و براساس نظرسنجی های صورت گرفته این مطالب برای آنها ملموس تر واقع شده است.

معاون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی خوزستان با بیان برگزاری جلسه برای اعزام دانش آموزان به کربلا ابراز داشت: مسؤولیت این اعزام به اتحادیه انجمن اسلامی آبادان واگذار شد که در پی آن دانش آموزان برادری که از لحاظ مالی و قانونی مشکلی ندارند با رضایت خانواده به کربلامی معلی اعزام می شوند.

این مقام مسؤول افزود: دانش آموزان برادری که تنها کمبود مالی دارند نیز از سوی اتحادیه حمایت و ان شاالله با سایر دانش آموزان در قالب کاروان پیاده روی دانش آموزی از مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام محمدی با بیان طرح مدرسه انقلاب برای مبارزه با استکبار ابراز داشت: این طرح دانش آموزان را موظف به ارائه نمایشگاهی از فعالیت های انقلاب در دهه فجر خواهد کرد و در این باره مدارسی که پیگیر چنین فعالیت هایی باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برگزاری دو محفل قرآنی در جامعه القرآن شوش

مریم انوریان، مدیر جامعه القرآن شوش با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در این مؤسسه گفت: این محافل قرآنی ویژه بانوان ساعت ۱۰ در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه در این دارالقرآن برگزار خواهد شد.

مدیر جامعه القرآن شوش با اشاره به این که در این محافل از حافظان و قاریان تربیت شده در جامعه‌القرآن استفاده خواهد شد، افزود: این محافل به صورت ماهانه در این دارالقرآن برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول هدف از برگزاری این محافل را حفظ آمادگی قرآن ‌آموزان جهت شرکت در مسابقات و آزمون ‌های اعطای گواهینامه عنوان کرد.

انوریان همچنین به برگزاری کلاس تفسیر قرآن در این مؤسسه اشاره و گفت: نخستین جلسه این دوره جهت هماهنگی با قرآن‌آموزان و مربی چهارشنبه، ۱۹ آبان‌ماه برگزار خواهد شد که طبق برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته این دوره به ‌صورت ماهانه و رایگان برگزار می شود.

برگزاری همایش «نقش معنویت در بهداشت روان و حیات طیبه» در لالی

خدامراد نجفی ‌حاجی‌ور، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی، با اشاره به برگزاری همایش نقش معنویت در بهداشت روان و حیات طیبه در این شهرستان گفت: این همایش ساعت ۹ فردا سه‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه در سالن الغدیر شهرستان برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی با بیان این که در این همایش ۲۰۰ دانش‌آموز پسر دوره متوسطه دوم شهرستان لالی در این همایش حضور خواهند داشت، افزود: این همایش با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مسائل دینی و قرآنی و با سخنرانی حجت ‌الاسلام مجید زرگانی برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول  همچنین به اعزام ۴۰۰ دانش‌آموز پسر دوره متوسطه دوم به اردوی راهیان اشاره و اظهار داشت: این اردو دوشنبه و سه‌شنبه ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه برگزار و دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی فتح ‌المبین و زیارت شهدای هویزه در قالب ۹ اتوبوس اعزام خواهند شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات