۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۶۰۲۳۱
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون مطرح کرد؛

رفتار نامطلوب نسبت به مشکلات سبب عمیق شدن آنها می شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رفتار نامطلوب نسبت به مشکلات سبب عمیق شدن مشکلات می شود، گفت: رفتار نامطلوب مانند یک مسکن است که شاید به صورت موقت درد را آرام کند ولی سبب عمیق شدن درد یا همان مشکل می شود.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و الملسمین تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رفتار نامطلوب نسبت به مشکلات موجب عمیق شدن مشکلات می شود، گفت: رفتار نامطلوب مانند یک مسکن است که شاید به صورت موقت درد را آرام کند ولی موجب عمیق شدن درد یا همان مشکل می شود.

وی با بیان اینکه محور حل مشکلات درزندگی زناشویی بانوان هستند، تصریح کرد: براساس تحقیقات روانشناسان نقش زن در حل مشکلات زناشویی 70 درصد بوده در حالی که نقش مرد در حل این مشکلات تنها 30 درصد است بنابراین اگر زن بخواهد مشکلات حل شود میزان موفقیت در حل این مشکلات بیشتر می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارتباطات کلامی در حل مشکلات زناشویی نقش عمده ای داشته و اگر این ارتباطات بهبود یابد بسیاری از مشکلات از بین رفته و یا ایجاد نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با تاکید بر این که زن و شوهر مؤمن در ارتباط کلامی خود با یکدیگر خدا را در نظر گرفته و به دنبال منفعت طلبی نیستند، ادامه داد: کسی که در زندگی مشترک به دنبال منفعت طلبی باشد به مرور زمان به انواع آسیب ها و رذیلت های اخلاقی از جمله دروغ، غیبت، پنهان کاری و تهمت مبتلا می شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از طریق ارتباط کلامی مشکلات را حل کنیم باید به دور از هیجان های مختلف با هم گفت و گو کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در ارتباط کلامی باید از خودخواهی پرهیز شود و باید دقت کرد که اگر طرف مقابل اشتباهی را مرتکب شده به صورت مداوم به او یادآوری نکنیم که من به خاطر این اشتباه تو اذیت شدم یا این اشتباه تو تا چه اندازه به من آسیب زده؛ زیرا کلمه من نشان دهنده خود خواهی بوده و زمینه لجبازی طرف مقابل را فراهم کرده و حس بدی را به او منتقل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون ادامه داد: بنیان زندگی مشترک براساس گذشت است و اگر قرار باشد که زندگی مشترک به محلی برای رسیدن به خواسته ها تبدیل شده و طرف مقابل تنها به دنبال منفعت طلبی باشد نه تنها عشق و محبت از بین می رود بلکه آرامش نیز از این زندگی رخت بر بسته و خانه به میدان جنگ تبدیل می شود که هر کس می خواهد در آن خواسته و حرف خود را به کرسی بنشاند و دیگری را تسلیم و وادار به پذیرش خواسته های خود کند.

وی یادآر شد: زن به عنوان مدیر داخلی منزل باید آرامش را در خانه برقرار کند؛ زیرامردی که محیطی خانه برایش آرامش بخش نباشد سایر مکان ها را بر خانه ترجیح می دهد و علت ازدواج مجدد یا انحراف اخلاقی بسیاری از مردان ریشه در عدم آرامش خانه و زندگی زناشویی آنها دارد./968/202/ب3

ارسال نظرات