۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۲۹۲
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران:

ستاد شاهد در حوزه های علمیه فعال می شود/ متأسفانه به الگو سازی شهدای روحانی کمتر توجه شده است

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه متأسفانه به الگو سازی شهدای روحانی کمتر توجه شده است گفت: ستاد شاهد با مشارکت بنیاد شهید و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مدارس علمیه کشور فعال می شود.
شهدای روحانی

حجت الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌های کشور با بیان ابنکه چهار هزار شهید روحانی اسوه‌های ایثار و معنویت هستند و نقش گسترده‌ای در حماسه هشت سال دفاع مقدس داشتند، اظهار داشت: متاسفانه شاید بتوان گفت تنها کاری که تا بحال در حوزه شهدای روحانی کاملا انجام شده است شناسایی شهدای این قشر است.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی از همه اقشار از جمله اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب در تمامی سطوح سنی هستند افزود: ستاد شاهد با مشارکت معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون حوزه علمیه قم شکل گرفته که هر سه ماه یک بار جلساتی را برگزار نموده و راهکارهای خدمت رسانی بیشتر به فرزندان و خانواده های شهدای روحانی را بررسی می کند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین ملک دار مسؤولیت ستاد شاهد حوزه های علمیه کشور را عهده دار شده اند، خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم همواره با تصویب در شورای طرح و برنامه حوزه های علمیه بخشی از مقالات منتشره در نشریات حوزه های علمیه به شهدای روحانی اختصاص یابد.

حجت الاسلام موذنی با اشاره به اینکه تجلیل از فرزندان شاهد و ایثارگر قشر روحانی از برنامه های سالانه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدای روحانی در سطح شهرستان ها از برنامه های ابلاغی سازمان به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با تأکید بر نقش ائمه جمعه و حوزه های علمیه در راستای الگو سازی شخصیت شهدای روحانی بالاخص برای نسل جوان و طلاب جوان حوزه های علمیه گفت: چاب کتاب زندگی و سیره عملی شهدای روحانی از جمله برنامه هایی است که در برخی استان ها انجام شده و در برخی استان ها در مرحله تدوین و نگارش است./977/202/ب3

 

ارسال نظرات