۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۶۱۱۴۰
حجت الاسلام طیبی فر:

شعارهای انحرافی تهدیدی برای حرکت عظیم اربعین است

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) اربعین را دارای پیامی سیاسی برای دنیا دانست و گفت: مقام معظم رهبری بر انسجام و اتحاد مسلمین تأکید دارند و شعارهای انحرافی در این باب یک تهدید برای این حرکت عظیم مذهبی است.
طیبی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین طیبی فر، فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بیداری اسلامی جایگاه خود را در رزمایش های مذهبی اسلامی نشان می دهد، خاطرنشان کرد: حرکت عظیم اربعین یک حرکت بزرگ در دنیای استعماری امروز است.

وی با بیان این که حرکت عظیم اربعین آژیر خطر را برای دشمنان اسلام به صدا در آورده است، افزود: از این جهت به شدت مستکبران با این حرکت عظیم تشیع مقابله می کنند و نمونه اش در ماجرای شیخ زکزاکی که یک حرکت شیعی شبیه به اربعین در آفریقا بود برخورد بسیار سنگین و تلخی را انجام دادند.

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به تأثیر سیاسی اربعین اظهار داشت: ابراز قدرت جهان تشیع از طریق هماهنگی، همفکری و شعارهای واحد در مسیر حفظ استقلال کشورها در جهان تشیع برای دنیا یک پیام بزرگ سیاسی است.

وی ابراز داشت: از نظر معنوی هم وقتی نزدیک به 30 میلون نفر در یک مسیر با هم قرار می گیرند هم از جهت عاطفی و هم از جهت مذهبی و هم از جهت رفتاری انس فوق العاده ای بین شیعیان به وجود می آید که برای دشمنان بسیار سنگین است.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) افزود: حرکت از چهار گوشه دنیا و قرار گرفتن در مسیری که از ولایت شروع می شود و به شهادت در راه اسلا م ختم می شود برای دنیا پیام فوق العاده ای دارد؛ آقای فوکویاما می گوید شیعیان دو بال دارند که یک بال مهدویت است و دیگری بال سرخ شهادت حسینی است و این پرنده به اندازه ای بالا است که ما دسترسی به آن نداریم.

وی با بیان این که این نوع حرکت را هیچ وقت دشمنان اسلام نمی توانند تحلیل کنند، خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا و در هیچ زمانی چنین حرکت عظیم بالای 25 میلیون نفری در یک مسیر واحد و با شعار واحد به سمت هدفی که برای بشریت پیام داشته باشد سابقه ندارد.

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به این سخن گاندی که من آزادگی را از حسین(ع) آموختم، گفت: امام حسین(ع) این درس را به همه دنیا می دهد که اگر می خواهید آزاده باشید باید همه آزادی خواهان با هم منسجم شوند تا دست استکبار را از سر ملت های مسلمان و مستضعف کوتاه کنند.

وی پیام اربعین را پیامی روشن و گویا برای دنیای اسلام و بشریت دانست و ابراز داشت: دشمن قطعا نمی خواهد این حرکت استمرار داشته باشد و اگر بتواند در این مسیر خلل ایجاد می کند.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به تهدید های نظامی دشمن در مسیر اربعین این تهدیدها را ناچیز و بی اثر عنوان کرد و ادامه داد: تهدید دوم تفرقه است که برخی از جریانات نفوذی احتمال دارد در بین راهپیمایان نفوذ پیدا کنند و با شعارها و حرکت های انحرافی بین شیعیان تفرقه ایجاد کنند که باید به آن توجه ویژه کرد.

وی افزود: تهدید دیگر این است که این حرکت را مقابله با برادران اهل سنت قرار دهیم که این هم یک حرکت انحرافی است زیرا مقام معظم رهبری بر انسجام و اتحاد مسلمین تأکید دارند و شعارهای انحرافی در این باب یک تهدید برای این حرکت عظیم مذهبی است./843/ت302/ب1

ارسال نظرات