۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۱۶۶۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

امام حسین وارث انبیای الهی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امام حسین(ع) وارث انبیای الهی است و این ارث بردن نشان می‌دهد که انسانها می‌توانند همه کمالات و ارزشها را دریافت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه دوشنبه در حسینه قاسم بن الحسن(ع) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام حسین(ع) وارث انبیای الهی است و این ارث بردن نشان می‌دهد که انسانها می‌توانند همه کمالات و ارزشها را دریافت کنند.

وی افزود: خداوند همه انسانها را به اندازه خودشان ظرفیت داده و هیچ احدی را به دیگری استثناء قرار نداده است، ارث بردن اهل بیت(ع) برای انسانها سرمشق بوده و کسی نمی‌تواند منکر عدم ظرفیت وجودی خودش در انتقال کمالات و ارزشها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هیچ انسانی بی‌ظرفیت نیست که نتواند کمالات را دریافت کند، بیان داشت: همه بهانه‌هایی که انسان می‌تواند در قیامت برای عدم کسب کمالات بیان کند باطل است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسان گنجایش دارد ارزشها را به ارث ببرد و این امر به ظرفیت انسانها بستگی دارد.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه امام حسین(ع) «قانته لله» را از حضرت ابراهیم(ع) به ارث برد، گفت: «قانته لله»  یعنی امام حسین(ع) عبادت دائم بدون قطع شدن، خالص و پاک برای رضای خدا را از حضرت ابراهیم(ع) به ارث برد، و همه انسانها می‌توانند این مهم را به اندازه خودشان به ارث ببرند./813/202/ب2

 

ارسال نظرات