۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۶۲۳۲۳
امام جمعه منوجان:

پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای شناساندن امام حسین به جهانیان است

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان است، گفت: برپایی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران دو منزلگاه در طریق رسیدن به سر منزل مقصود و تشکیل حکومت عدل مهدوی است و همچنین انقلاب اسلامی خود و دنیا را برای ظهور امام زمان(عج) آماده می کند و برای این کار باید امام حسین(ع) را به جهانیان بشناساند.
امام جمعه منوجان

حجت الاسلام امین رضوانی، امام جمعه شهرستان منوجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، درباره پیاده روی اربعین، گفت: طی این چند سالی که این پیاده روی در دنیا انجام می گیرد هیچ تجمعی همانند این تجمع وجود ندارد، از این رو امام حسین(ع) از سوی تمام دنیا شناسایی می شود و ما با این حرکت عظیم می توانیم ظهور امام زمان(عج) زمینه سازی کنیم، همچنین حضرت امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی ایستادگی خود در مقابل ظلم را از مکتب امام حسین(ع) می داند.

وی افزود: اربعین اباعبدالله الحسین نماد و تجلی بزرگ اسلامی است.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به سخنان آیت‌الله بهجت، گفت: امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کند و می فرمایند ای اهل عالم من پسر مظلوم و عطشان کربلا هستم، بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای این کار است.

امام جمعه شهرستان منوجان تصریح کرد: برپایی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران دو منزلگاه در طریق رسیدن به سر منزل مقصود و تشکیل حکومت عدل مهدوی است و همچنین انقلاب اسلامی خود و دنیا را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می کند و برای این کار باید امام حسین (ع) را به جهانیان بشناساند.

وی اظهار داشت: در این سالها علما و اولیای الهی برای زیارت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین اهمیت و جایگاه والایی قائل بودند و با پای پیاده از نجف اشرف به سوی کربلا رهسپار می‌شدند، بی‌شک جابر بن عبدالله، نخستین زائر کربلای معلا در روز اربعین سال 61 هجری است، این سنت حسنه نیز در سال‌های حضور ائمه معصومین(ع) با وجود حکومت سفاک و خونریز اموی و عباسی انجام شده است.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: با اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند.

امام جمعه منوجان تأکید کرد: امروزه در سایه نظام جمهوری اسلامی با برچیده شدن کفر و ظلم در کشور عزیز عراق یک نماد بزرگی به وجود آمده است که جهانیان به این نتیجه رسیده اند که این تجمع و حرکت، یک تجمع بزرگ دینی و اسلامی است.

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: مردم عراق عشق و علاقه وصف‌ناپذیر خود به امام حسین(ع) را طی این سالها به جهانیان ثابت کرده‌اند که در کنار دیگر محبان و شیعیان اهل‌بیت(ع) از کشورهای ایران، لبنان، پاکستان، بحرین و ... مراسم اربعین حسینی را با شکوه‌ تر از سال قبل اجرا می‌کنند./866/302/ب2

ارسال نظرات