۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۲۳۷۳
امام جمعه زرند:

کتاب غذای روح بشر است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه کتاب غذای روح بشر شناخته شده است، گفت: همانطور که جسم انسان نیاز به غذا دارد، روح انسانی نیز نیاز به غذا دارد؛ بنابراین غذای روح انسان، کتاب است.
کتاب و کتابخوانی

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: همانطور که جسم انسان نیاز به غذا دارد، روح انسانی نیز نیاز به غذا دارد؛ بنابراین غذای روح انسان، کتاب است.

وی بیان کرد: همانگونه که انسانها به سلامت خود اهمیت می دهند و از مصرف غذاهای آلوده خودداری می کنند، باید دقت کنیم غذای روح هم پاک و مفید باشد، همانگونه که غذای فاسد جسم انسان را بیمار می کند، بنابراین کتابی را که انتخاب می کنیم باید بامحتوا باشد.

امام جمعه زرند تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروزی به نحو شایسته به غذای روح انسان توجه نمی شود، کتاب و مطالعه مفید غذای روح است و در این راستا از مقام معظم رهبری الگو بگیریم و به مطالعه کتاب اهمیت دهیم.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: بنابراین انسان باید نسبت به وقت خود اهمیت قائل شود و لحظه لحظه عمر خود را قدر بداند و آنرا بیهوده هدر ندهد و مقام معظم رهبری فرمودند «من در فرصت های چند دقیقه ای کتابهای چند جلدی را مطالعه کرده ام».

وی یادآور شد: متأسفانه سرانه مطالعه کتاب در جامعه ما خیلی پایین است و در حال حاضر در جامعه کتابهای با محتوا بسیار خوب چاپ می شود، ولی متأسفانه کمتر به آنان توجه می شود.

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: اگر در جامعه بخواهیم پیشرفت کنیم باید مطالعه کردن کتاب را در رأس کار قرار دهیم و یکی از علامت های پیشرفت یک کشور چاپ کتاب و نشریات آن کشور است. 

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: مشکلی که اکنون در جامعه به چشم می خورد نبود کتاب نیست؛ بلکه مطالعه نکردن کتاب و اهمیت ندادن به آن است و خانواده می تواند در این راستا نقش بسزایی ایفا کند.

وی با بیان اینکه والدین برای تشویق فرزندان خود می توانند از کتاب استفاده کنند، عنوان کرد: در این راستا خانواده ها می توانند علم و دانش را در فرزندان خود پرورش دهند و همانگونه که به جسم فرزندان خود اهمیت می دهند به روح آنان نیز اهمیت دهند.

امام جمعه زرند گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها عادت شود و والدین باید سفره کتابخوانی را در زندگی خود پهن کنند تا شاهد آینده روشنی در این راستا باشند./9709/302/ب2

ارسال نظرات