۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۴۷۷
استاد حوزه علمیه قم:

معرفت به اهل بیت زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: هرکسی دانایی و معرفت به اهل بیت معصومین(ع) پیدا کند و زائر این بزرگواران به ویژه امام حسین(ع) شود جزو کسانی است که به اوج دست پیدا می کند.
آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: از روزی که امام حسین(ع) به شهادت رسید ملائکه تا چهل روز گریستند و مصیبت بزرگی بوده است.

اربعین حسینی مورد تکریم است

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان مورد تکریم قرار گرفت و از سوی ائمه معصومین(ع) در باب زیارت اربعین سفارشات بسیاری شده است.

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به بیانات اهل بیت معصومین(ع) درباره زیارت امام حسین(ع)، گفت: مزار امام حسین(ع) سبب می شود سرزمین کربلا برای خود حساب ویژه ای پیدا کند.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اظهار داشت: میان قبر امام حسین(ع) تا آسمان، ملائکه رفت و آمد می کنند و دلها آباد می شود که ملائکه همراه خود صفا و معنویت را می آورند.

مرقد امام حسین قطعه معروفی از بهشت است

وی ادامه داد: دو قطعه از بهشت معروف است که نقطه ای میان قبر پیامبر گرامی اسلام تا منبر ایشان و در جای دیگر زمانی که امام حسین(ع) درکربلا دفن شد قطعه ای از بهشت شد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: این مکانها سراسر نور، پاکی و طهارت است که مورد نظر خداوند متعال و ملائکه بوده که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از آن صورت گیرد.

حجت الاسلام یزدان پناه افزود: نیاز است دعایی که بیان می شود مورد توجه قرار می گیرد و زائر امام حسین(ع) در مکانی قرار می گیرد مورد نگاه ویژه خداوند متعال می شود.

استاد فلسفه و عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: مکانی که حجت خدا آرمیده مکان با فضیلتی است که ویژگی های ارزنده و خاصی در آن قرار دارد.

وی با بیان این که تربت و خاک امام حسین(ع) شفا است و از ما خواستند در کنار این مزار باشیم، گفت: کسی که زائر امام حسین(ع) می شود آثار فراوانی دارد و زائری که با معرفت بیاید گناهانش مورد بخشش قرار می گیرد.

ضرورت بهره گیری از سیره نورانی سرور و سالار شهیدان

حجت الاسلام یزدان پناه ادامه داد: هر کسی دانایی و معرفت به اهل بیت معصومین(ع) پیدا کند و زائر این بزرگواران به ویژه امام حسین(ع) شود جزو کسانی است که به اوج دست پیدا می کند.

 مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: بسیاری از بزرگان گفتند مقامات علمی ارزنده ای از سرور و سالار شهیدان گرفتیم و حضور در محضر این وجود نورانی برکات ارزشمندی دارد.

استاد فلسفه و عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) کشتی نجات هستند، گفت: کشتی سرور و سالار شهیدان برای رسیدن به خداوند منان راه را هموارتر و سریعتر می کند.

وی ادامه داد: زائری که از خانه برای زیارت امام حسین(ع) حرکت می کند جزو زمان عمر او محاسبه نمی شود که نشانگر اهمیت و جایگاه زیارت سرور و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: خداوند متعال در سرای قیامت با زائران امام حسین(ع) به گونه ای برخورد می کند که حسرت می خوریم چرا در دنیا به زیارت سرور و سالار شهیدان نرفتیم.

نیاز است همواره زائر امام حسین(ع) باشیم

 مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: هر کسی می خواهد در قیامت در جوار پیامبر گرامی اسلام، امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) باشد نیاز است زائر سرور و سالار شهیدان شود.

وی با بیان این که ضرورت دارد زیارت امام حسین(ع) را در نزدیکی و دور همواره در کلام خود قرار دهیم، افزود: گفتن السلام علیک یا ابا عبدالله(ع) در هر روز بعنوان زیارت آن حضرت محسوب می شود.

ارتباط با حجت خدا برکات ارزشمندی دارد

حجت الاسلام یزدان پناه اظهار داشت: عمر انسان در حال گذر است که ضرورت دارد بهره گیری شایسته و ارزنده ای داشته باشیم تا ره توشه ای ارزشمندی برای سرای آخرت خود فراهم کنیم.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم افزود: اگر دستورات و سفارشات ائمه معصومین(ع) را انجام دهیم برکات و دستاوردهای گرانقدری در آن وجود دارد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: زمانی که انسان با حجت خدا ارتباط برقرار می کند به مقامات ارزشمندی رسیده و نورانیت بر او جلوه می کند.

وی اظهار داشت: خداوند متعال هر نعمتی می دهد در حالی که می تواند نعمت رحمت باشد نعمت امتحان هم می تواند قرار گیرد که ضرورت دارد مراقبتهای شایسته ای صورت دهیم.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم افزود: نعمت رحمت برای انسان مومن که قوی نیست می تواند نعمت امتحانی هم باشد که آیا می تواند این نعمت را تحمل کند یا از راه اصلی منحرف می شود.

ضرورت بهره گیری از ایام و فرصتها

حجت الاسلام یزدان پناه بر ضرورت بهره گیری از ایام و فرصتها اشاره کرد و بیان داشت: در ایام ارزشمندی قرار داریم که می توانیم بهره گیری شایسته ای در مسیر سعادت و تعالی داشته باشیم.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: حضور در محضر خاندان عصمت و طهارت فرصتی برای تحقق سبک زندگی دینی و تعالی انسان است که نیاز است بهره گیری ارزنده ای صورت دهیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری و دسته روی اربعین حسینی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات