۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۶۲۵۰۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل:

پیام بزرگ حماسه اربعین جاری بودن خون امام حسین در دل ملت‌های مسلمان است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیام بزرگ حماسه اربعین را جاری بودن خون امام حسین در دل ملت‌های مسلمان دانست و گفت: حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین را دیگر نمی‌توان یک حرکت ملی دانست، چرا که این حرکت امروز چنان گسترش یافته که از مرزهای ایران و عراق جلوتر رفته و تبدیل به یک حرکت بین‌المللی شده است.
حجت الاسلام ولي نظرپور، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام ولی نظرپور، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه اربعین حسینی در اردبیل، خاطرنشان کرد: صلح آمیز ترین راهپیمایی جهان در اربعین رقم می خورد و می تواند چهره واقعی اسلام را معرفی کند،کنگره عظیم اربعین، اسلام اهل بیتی و اسلام صلح را معرفی می کند.

وی افزود: پیام بزرگ حماسه اربعین برای جهانیان، جاری بودن خون اباعبدالله الحسین(ع) در دل بیداردلان و آزاداندیشان ملت‌های مسلمان است که این‌چنین مردم را به جوش‌وخروش انداخته است.

حجت الاسلام نظرپور با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب حسینی و برآمده از تفکر عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است، تصریح کرد: حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین را دیگر نمی‌توان یک حرکت ملی دانست، چرا که این حرکت امروز چنان گسترش یافته که از مرزهای ایران و عراق جلوتر رفته و تبدیل به یک حرکت بین‌المللی شده است.

وی بیان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین در درجه اول بی تردید الهی است و در مرحله بعد حرکتی انسانی است که طبق فرمایش حضرت اباعبدالله(ع) اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید و با این سخن خود انسانیت و احساسات انسانی را تقویت می کنند.

حجت الاسلام نظرپور افزود: در همه آیین‌ها و ملت‌ها کشتن طفل شش ماهه و بد رفتاری با اسیران محکوم است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این اتفاقات در یمن و سوریه می‌افتد و این معنا ندارد که اگر کسی در دنیا قدرت دارد هر کاری را که بخواهد انجام دهد و آب را بر روی اطفال امام حسین(ع) ببندد و انواع و اقسام جنایات را انجام دادند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به موج سنگینی که سیل خروشان راهپیمایی اربعین در سرتاسر دنیا ایجاد کرده است، تصریح کرد: انقلاب امام حسین(ع) بر علیه ظلم و استکبار به تمام جهان گسترش یافته و موج آن به تمام دنیا رسیده و آزادی خواهان جهان را بیدار کرده است.

وی بیان کرد: پیامبراکرم(ص) اسلام را تأسیس کردند و یادمان باشد که هر تاسیس که اتفاق می افتد ممکن است در فرآیند تأسیس دچار مسائلی شود که در این برهه باید فردی باشد که به اصلاحات دامن بزند، پس پیامبر اکرم(ص) اسلام را تأسیس کردند و امام حسین(ع) به اصطلاحات دامن زدند، بنابراین واقعه کربلا نگاه تمدنی پیامبر(ص) به اسلام را ترمیم و اصلاح کرد.

حجت الاسلام نظرپور افزود: همه تمدن هایی که در طول تاریخ ساخته شدند باید مبناهای تئوریک و نظریات برجسته داشته باشند در غیر این صورت و بدون وجوداین مبانی زمین می خورند.

وی ادامه داد: این راهپیمایی نشان دهنده اتحاد، همبستگی و همدلی مسلمانان جهان است و آنچه محور این اتحاد است خدامحوری و مبارزه با ظلم است چرا که انگیزه‌های دنیایی حاصلی جز تفرقه ندارد و تنها انگیزه‌های الهی است که می‌تواند محور اتحاد باشد./937/202/ب2

ارسال نظرات