۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۲۵۸۲
دوم آذرماه در مشهد؛

مراسم اختتامیه همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» برگزار می شود

مراسم اختتامیه همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» ازسلسله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با همکاری دانشگاه های استان و تعدادی از مراکز حوزوی و فرهنگی، دوم آذرماه، در پردیس دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار می‌شود.
همایش نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» از سوی پژوهشکده مجازی تربیت اسلامی بنیان و با مشارکت بیش از 40 مجموعه دانشگاهی و حوزوی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار می شود.

بر اساس این گزارش؛ اشاعه فرهنگ رضوی در عرصه نماز، حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر در زمینه نماز با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار از اهداف این همایش اعلام شده است.

همچنین از محورهای اصلی این همایش؛  نهادینه‌سازی فرهنگ نماز مبتنی بر فرهنگ رضوی در جامعه، توسعه و ترویج کمی و کیفی  فرهنگ نماز با تاکید بر آسیب‌شناسی فرهنگ نماز در بازار، گفتمان‌سازی نماز مبتنی بر فرهنگ رضوی، شناسایی موانع و محدودیت‌های اساسی در برپایی نماز با شکوه، شاخص‌های  اقامه‌کنندگان نماز در سطح یک حرکت عظیم جهانی، چگونگی نهادینه‌ سازی فرهنگ نماز در خانواده و اجتماع و بررسی نماز در سبک زندگی ایرانی اسلامی می باشد.

یادآور می شود، تاکنون 220 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که در این مراسم از 10 نفر از برگزیدگان این همایش تقدیر خواهد شد./859/پ203/ج1

ارسال نظرات