۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۲۹۹۹
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس:

الگوسازی دنیا مسأله ساده ای نیست

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس با تأکید بر نقش الگو در شخصیت افراد، گفت: امروز دنیا با تمام امکانات و دستگاه های تبلیغی از طریق مختلف در حال الگوسازی برای افراد در همه سنین است که با توجه به نقش مؤثر الگو در شخیت فراد، مسأله ساده ای نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، سه شنبه شب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انتخاب الگوی صحیح یکی از اصول زندگی است، اظهار کرد: شخصیت ما ساخته و پرداخته سه عامل «خانواده»، «دیده ها و شنیده ها» و «الگو» است که در تشکیل شاکله روحی و فکری ما تأثیر بسیار دارد.

وی افزود: برخی از ویژگی ها و خصوصیات را به وراثتی و ژنتیکی از پدر و مادر دریافت می کنیم، چشمها و گوشها ورودی های قلب و قلب قوه مدرکه ماست و بنابر تأکید قرآن چشمها، گوشها و قلب شما مورد سوال قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه سومین عامل تأثیرگذار در شخصیت الگو است، عنوان کرد: معاشرت، رفاقت، هم نشینی و الگوگیری اهمیت و اثربسزایی در شخصیت و زندگی ما دارد چرا که ممکن است به وسیله یک دوست و رفیق در مسیر هلاکت و جهنم قرار گیریم.

وی تصریح کرد: روح مثل نسیم لطیف است؛ نسیم وقی از بوستان و گلستانی بگذرد شامه نواز می شود اما وقتی از لجنزار عبور می گذرد خوشایند نیست، لطافت روح به اندازه همان نسیم است و ممکن نیست انسان تحت تأثیر دوست و هم نشین قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: امروز دنیا با استفاده از تمام وسایل و دستگاه های تبلیغی در حال الگوسازی است با دستگاه های تبلیغی، مختلف و گسترده از طریق ساخت انیمیشن، کارتن، مزاح، کانال های جوک و لطیفه برای همه افراد و در همه سنین الگوسازی می کنند و این مسأله ساده ای نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی عنوان کرد: بر این اساس قرآن کریم به ما هشدار داده و ویژگی های الگوی صحیح را تبیین کرده است؛ نخستین ویژگی الگوی انسان عالم و آگاه بودن است،راه را بشناسد و راهبر باشد، ویژگی دوم بدون خطا و معصوم بودن است و سوم اینکه الگو باید مورد تأیید خداوند باشد.

وی با بیان اینکه محبت انسان های مؤمن مخصوص خدای متعال است، متذکر شد: برخی برای خدا شریک تعیین می کنند، الگو، رهبر و رئیسی برای خود برمی گزینند که نسبت به او تا حد خدایی بودن محبت دارند.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: خداوند سریع العقاب و شدید العذاب است و آنروزی که عذاب الهی بر آنها آشکار و جاری شود در محضر خداوند اظهار پشیمانی می کنند ولی فایده و سودی ندارد.

وی با تأکید بر این که انسان باید دنباله رو کسی باشد که مورد تأیید خداوند است، خاطرنشان کرد: احسان طبری تئوریزیسین «حزب توده» بود و جوانان بسیاری با مطالعه کتاب های او گمراه و عضو حزب توده شدند که عده ای از آنها اعدام شدند و برخی با همان عقاید، کافر و مرتد مردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی خاطرنشان کرد: این فرد کمونیست پس از گذشت 80 سال از عمرش، در زندان با نوشتن کتابی تحت عنوان «کژراهه» و اعتراف به اشتباهش عاقبت بخیر شد این شهامت و شجاعت او در اعتراف به خطایش غیرقابل انکار است ولی تکلیف افرادی که به واسطه او گمراه شده بودند چه می شود!

در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: کسی که از منظر قرآن کریم دارای سه ویژگی مطروحه باشد یعنی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) الگوی مناسب برای زندگی است زیرا هم عالم و آگاه، هم مصون از خطا و اشتباه، و همچنین مورد تأیید خداوند هستند.

گفتنی است، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس هرشب در رواق امام خمینی(ره) تا پایان ماه صفر ادامه دارد./201/1308/ب1

ارسال نظرات