۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۳۹۶
حجت الاسلام مؤمنی تبیین کرد؛

آثار و عواقب سبک شمردن نماز بر زندگی دنیوی انسان

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند شش عقوبت در دنیا، سه عقوبت در هنگام مرگ، سه عقوبت در قبر و سه عقوبت در قیامت دامان انسانی که سهوا نماز را ترک کرده باشد، خواهد گرفت.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی شامگاه پنجشنبه در پنجمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در محل حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، به بیان ادمه بحث خود پیرامون تبیین چگونگی تقویت جنود عقل و تضعیف جنود جهل پرداخت.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که «شیطان پیوسته به دنبال این است که عقل را به وسیله قوای جهل تحت کنترل خود قرار دهد»، نماز را عامل مبارزه با این قصد شیطان دانست و گفت: امیر مؤمنان (ع) در خطبه متقین می فرمایند این عبادات ما نه چیزی خدا اضافه می کند و نه کاستی در آن ها از جبروت خدا کم می کند؛ تمام سود وزیان آن بر خودمان وارد است.

وی با اشاره به روایات متعددی که اهمیت توجه مؤمن به نماز را متذکر شده اند، تأکید کرد: کسی که عمدا نماز را ترک کند و بعد با فکر و الفاظ خود را توجیه کند، این انسان بی نزاکت است و گناه کبیره مرتکب شده است. کسی که نماز را ترک کند ملعون ادیان دیگر نیز هست و شامل لعن جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و پیامبر(ص) می شود.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به این که حتی سبک شمردن سهوی نماز نیز عقوبت دنیوی و اخروی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند شش عقوبت در دنیا، سه عقوبت در هنگام مرگ، سه عقوبت در قبر و سه عقوبت در قیامت دامان انسانی که سهوا نماز را ترک کرده باشد، خواهد گرفت.

این استاد حوزه علمیه «بی برکتی عمر دنیوی»، «بی برکتی رزق»، «قبول نشدن اعمال خیر»، «برداشته شدن نورانیت از چهره انسان»، «مستجاب نشدن دعای خود شخص و دعای دیگران در حق او» را عواقب دنیوی سبک شمردن نماز خواند و در تبیین آن گفت: مقید بودن به نماز موانع بی برکتی عمر انسان را برطرف می کند. شما ببینید علما و عرفای ما چگونه عمر با برکتی داشتند؟ نماز اول وقت عامل این برکت است.

وی در پایان افزود: توجه داشته باشیم که دو کار باعث نورانیت مؤمن می شود؛ یکی نماز اول وقت و دیگری نگاه نکردن به نامحرم./820/202/ب3

ارسال نظرات