۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۶۳۵۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

روح بندگی باید در تمام برنامه های زندگی انسان حاکم شود

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی بر ضرورت بندگی شایسته خداوند متعال اشاره کرد و گفت: نیاز است روح بندگی در تمام برنامه های زندگی انسان حاکم باشد و بندگی تنها در خواندن نماز و اعمال یومیه نیست.
حجت الاسلام یزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی امروز در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در آمل برگزار شد با بیان این که انسان برای بندگی خلق شده است، گفت: فلسفه خلقت انسان نیز در بندگی پروردگار متعال است که باید به آن توجه داشته باشیم.

ضرورت بهره گیری از فرصت ها برای حرکت در مسیر کمال

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان باید تلاش کند از ظرفیت ها و فرصت هایی که وجود دارد نهایت بهره برداری را صورت داده و در مسیر کمال و تعالی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند منان نیازی به انسان ندارد و انسان نیاز دارد که باید از فرصت ها استفاده لازم را صورت دهد تا بتواند به سعادت و رستگاری حقیقی دست پیدا کند.

انسان بنده و ملک خداوند منان است

حجت الاسلام یزدان پناه بر ضرورت بندگی شایسته خداوند متعال اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است روح بندگی در تمام برنامه های زندگی انسان حاکم باشد و بندگی تنها در خواندن نماز و اعمال یومیه نیست.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: در قرآن کریم به سخنانی مانند عبد، بندگان خدا و عبادالله اشاره شده است و ضرورت دارد انسان تابع دستورات خداوند منان باشد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حمت اسلامی اظهار داشت: انسان بنده و ملک خداوند منان است و با اینکه دارای شعور و اراده است اما تحت اختیار پروردگار متعال بوده و ضرورت دارد تلاش کند تا زمینه رضایت حضرت حق را فراهم کند.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد: کلمه عبدالله صادق ترین اسم برای انسان است که ما ملک خداوند منان هستیم و حقیقت انسان نیز آن است که از حضرت حق بوده و در حقیقت استقلالی ندارد.

انسان از خود چیزی ندارد

حجت الاسلام یزدان پناه افزود: اگر انسان متوجه باشد که از پروردگار متعال است و به سوی او برگشت می کند در صحنه های زندگی او بسیار اثرگذار بوده و می تواند برکات ارزنده ای داشته باشد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان باید به ظرفیتی دست پیدا کند که وقتی مصیبتی بر او وارد می شود بیان کند خداوند متعال ملک و صاحب اختیار است و هرچیزی می خواهد صورت می دهد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که همه انسانها ملک و عبد خدا هستند و هرچیزی که در عالم وجود دارد برای حضرت حق است، تصریح کرد: انسان از خود چیزی ندارد و همه عالم اختصاص به آفریدگار متعال داشته و قائم به حضرت حق است.

ضرورت تلاش برای تقرب الی الله

وی افزود: ضرورت دارد انسان به دنبال بندگی حقیقی خداوند متعال باشد و تلاش کند در برنامه های خود زمینه تقرب الی الله و رضایت باری تعالی را فراهم کند.

حجت الاسلام یزدان پناه اظهار داشت: انسانی که در زندگی به دنبال بندگی خداوند متعال باشد برکات و دستاوردهای بسیاری در زندگی او وارد شده و به مراتب ارزشمندی دست پیدا می کند.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نیاز است همواره و در تمام فعالیت های خود یاد خداوند منان را داشته و تلاش کنیم با بندگی ارزنده به درجات ارزشمند در نظام هستی دست پیدا کنیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات