۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۶۳۶۹۳
امام جمعه شهرضا:

مسؤولان در خدمت رسانی به مردم به ارائه آمار اکتفا نکنند

امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان در خدمت رسانی به مردم به ارائه امار و اطلاعات اکتفا نکنند، باید خدمتی که به مردم ارائه می‌شود در عمل قابل مشاهده و برای مردم زمینه ایجاد تغییری در وضعیت زندگی را ایجاد کند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرضا با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت رسول گرامی اسلام(ص) عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگویی برای جهانیان در تمامی بخشها معرفی شده‌اند، باید از قول و رفتار ایشان در انجام همه امور استفاده شود به ویژه در مسائل اجرایی که به امور عامه مردم مربوط است، باید از اخلاق ایشان استفاده کنیم؛ مردم ما لیاقت دریافت بهترین خدمات را دارند زیرا در تمامی صحنه‌ها حضار بوده‌اند و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی نشان داده‌اند.

وی اظهار کرد: در مراسم اربعین امسال باوجود خطراتی که در مسیر حرکت وجود داشت باز هم مردم به واسطه ارادتی که به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام حسین(ع) داشتند در این مراسم شرکت کردند، البته رسانه‌های غربی این مسأله را منعکس نکرده و تلاش کردند تا با بزرگنمایی مراسمهایی نظیر مراسم مردم هند، این واقعه را تحت الشعاع قرار دهند اما عظمت این واقعه به اندازه‌ای است که جهانیان از ابعاد مختلف آن باخبر شدند.

نماینده ولی فقیه در شهرضا گفت: دولت عربستان سعودی وقتی عظمت حماسه بزرگ مردم ایران در مراسم اربعین را مشاهده کرد تلاش کرده تا در اقدامی شیطانی این واقعه را اقدامی سیاسی در راستای تحت الشعاع قرار دادن کعبه جلوه دهد در حالی که اینگونه اقدامات از طرف حکومت آل سعود و اربابان این کشور در آمریکا و صهیونیست به دلیل دشمنی انها با اساس ولایت و محبت اهل بیت(ع) و اسلام است.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، بیان کرد: یکی از مهمترین و بهرتین ستنهای حسنه الهی در اسلام، سنت وقف است که زمینه ماندگاری مال و نام افراد و همچنین بهره مندی تعداد زیادی از افراد جامعه را از اموال وقف شده فراهم می‌کند، همه مردم ایران اموالی از خود را وقف حضرت اباعبدالله(ع) کرده‌اند که این اقدام بسیار با اهمیت و مهم است.

وی ادامه داد: لازم است اداره اوقاف و امور خیریه گزارشی درباره تعداد مستقلات و رقبات و نیات واقفان انها را منتشر کند، همچنین لازم است در شهرستان به موقوفات و اماکنی همانند آستان امامزاده شاهرضا بیشتر توجه شود زیرا از محل ‌می‌تواند زمینه ارائه خدمات زیادی را در بخشهای مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به مردم شهرستان ارائه کند.

امام جمعه شهرضا همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، بیان کرد: همه مردم ایران به نوعی عضو بسیج هستند بنابراین باید قدردان خدمات و تلاشهای این نیرو در عرصه‌های مختلف جامعه باشیم؛ تقویت توان دفاعی کشور در هر شرایطی لازم و ضروری است و نباید از آن غفلت شود.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با تشریح معانی حق‌الله و حق‌الناس در فقه اسلامی، عنوان کرد: مدیران ادارت باید تلاش کنند تا حقوق پرسنل زیر مجموعه خود را ادا کنند، به ویژه درمورد کارکنان غیر رسمی که در بسیاری از موارد ظلم زیادی به آنها می‌شود؛ همه ما باید حق‌الناس را در همین دنیا به صاحبان آنها بپردازیم زیرا اگر ادای این حقوق به آخرت موکول شد، هیچ کسی نمی‌توان به انسان کمک کند.

وی اضافه کرد: یکی از مصادیق تضییع حق‌الناس عدم انجام کارها و مراجعات مردمی است در حالی که می‌توان بسیاری از این مراجعات را یکروزه پاسخ داد، مسؤولان در خدمت رسانی به مردم به ارائه امار و اطلاعات اکتفا نکنند، باید خدمتی که به مردم ارائه می‌شود در عمل قابل مشاهده و برای مردم زمینه ایجاد تغییری در وضعیت زندگی را ایجاد کند./868/202/ب3

ارسال نظرات