۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۱۱۷
استاد حوزه علمیه:

اربعین حسینی ادای امانت و ارادت به پیامبر بود

استاد حوزه علمیه گفت: جمعیت بیست میلیونی اربعین حسینی نشان می دهد مردم تا آخرین لحظه برای ادای امانت و ارادت به پیامبر و اهل بیت آماده هستند.
پاکراه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت 28 صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتی (ع) ظهر امروز تجمع عزاداران کرمانشاهی در مسجد جامع کرمانشاه با حضور عموم مردم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین پاکراه استاد حوزه علمیه در این مراسم ابراز داشت: پروردگار متعال نعمتهای فراوانی به ما عنایت کرده که اگر بخواهیم شماره کنیم قدرت شمارش را نخواهیم داشت  و زبان الکن و بیان قاصر از آن است که شکر همه نعمتها را بجا آورد.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: برای این نعمتهایی که در اختیار داریم خداوند بر انسانها منت نگذاشته اما به واسطه یک معلم دلسوز و مهربان، یک شخصیت هدایتگری که رسم بندگی و مسیر هدایت را برای انسانها گشود بر ما منت نهاده است.

وی با استناد به آیات 164 سوره آل عمران گفت: به واسطه هدایتی که از سوی رسول اکرم (ص) ایجاد شد و انسانها را از گمراهی و ضلالت نجات داد و آنها را با مبدا و معاد آشنا ساخت، اگر کسی میخواهد بداند که پیامبر اکرم (ص) در عالم چه حرکتی را به راه انداخته است جهان قبل از پیامبر را با جهان بعد از رسول خدا مقایسه کند.

این مسؤول در ادامه افزود: قبل از آمدن رسول گرامی اسلام، فسادها، جنایتها، جرم ها، قتلها، غارتها، ربا، رشوه، زنده به گور کردن دختران و تمام رذایل و مفاسد در بین مردم رواج داشت اما با آمدن این معلم مهربان و هدایتگر الهی و ربانی، مردم با صفات نیک آشنا شده و آنها را به سمت دین و معنویت دعوت کرد.

حجت الاسلام پاکراه اظهار داشت: خداوند می فرماید ما شخصیتی که از جنس خود شما بشر است به سوی شما مبعوث کردیم این آقا از خود شما نسبت به خودتان دلسوزتر بوده و مسیر صحیح دین را برای شما بازگو می کند.

وی با اشاره به موانع پیشروی رسول اکرم (ص) گفت: بشریت موانعی برای پیامبر بوجود آورده و جلو تبلیغ دین را گرفتند اما رسول اکرم (ص) رسالت الهی را انجام داد و به مردم خطاب کرد می خواهم به شما عزت و بزرگی و عظمت بدهم بنابراین شما باید از بت پرستی و گناه دست برداشته و کلمه طیبه لا اله الا الله را بر زبان جاری کنید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر اسلام با اینکه مجهز به سلاح علم، ایمان و معنویت بود اما فرمود ای مردم آنچه شما را به بهشت نزدیک کرده و از عذاب آخرت نجات می دهد برای شما بیان کردم و عذر کسی موجه نیست من مطالب را برای شما بیان کردم بنابراین همه باید از دستورات الهی تبعیت کرده و در مسیر الهی قدم بردارید.

وی اظهار داشت: رسول اکرم (ص)  نمونه و اسوه ایمان، اخلاص و تقوا و اخلاق است، امتیاز ویژه رسول مکرم اسلام (ص) در اخلاق اسلامی و روش دینی و سیره عملی اوست.

حجت الاسلام پاکراه بیان داشت: پیروان حقیقی نبی اکرم (ص) دارای پنج نشانه هستند که نخستین آنها حفظ تقوای الهی در تمام ابعاد زندگیشان است و این تقوا شامل تقوای زبان، تقوای قدم، تقوای قلم، تقوای فرهنگی، تقوای اجتماعی و تقوای سیاسی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دومین نشانه پیروان مکتب رسول گرامی (ص) این است که در ادای امانت کوشش می کنند، قرآن و اهل بیت علیهم السلام، نعمتهای خداوند متعال و فرزندان امانتی در نزد بندگان هستند بنابراین باید فرزندان خود را با مکتب اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم مأنوس کرده و دستورات دین و شریعت و ولایت اهل بیت را به آنها آموزش داد.

وی مطرح کرد: انقلاب اسلامی امانتی بزرگ و خونبهای هزاران شهید است، همه ما در قبال این امانت مسؤولیم و باید امانتدار خوبی باشیم، خوشبختانه امت اسلامی ما در همه مراحل از این نهضت الهی و حماسی امام راحل (ره) حمایت می کنند.

 استاد حوزه علیه قم افزود: دشمنان تصور می کنند با فیلها و عکسها و هجوم فرهنگی می توانند جوانان ما را از مسیر پیامبر (ص) و عترت پیامبر جدا کنند اما جمعیت بیست میلیونی اربعین حسینی نشان می دهد مردم تا آخرین لحظه برای ادای امانت و ارادت به پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام آماده هستند.

حجت الاسلام پاکراه نشانه سوم مؤمنان را صداقت دانست و گفت: صداقت و راستگویی از خصیصه های مهم شاگردان مکتب پیامبر (ص) است و این صداقت شامل صدق در گفتار، عمل و رفتار است.

وی ابراز داشت: چهارمین ویژگی مؤمنان وفای به عهد است، مؤمنان به عهدی که با قرآن و خدا و اهل بیت طاهرین بسته اند پایبند هستند همانگونه که می بینیم مجالس دینی و محافل قرآنی در جامعه افزایش یافته است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: پنجمین خصوصیت برای شاگردان مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام این است که اهل گناه و خیانت نیستند و قدمی کج برنمی دارند و ملائکه جز خیر و خوبی برای آنها چیزی نمی نویسند.

این مسؤول تأکید کرد: برای تقرب به خداوند متعال باید از وسیله ها استفاده کرد که قرآن کریم یکی از وسایل است که برای بشریت رحمت، شفا و بشارت را به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام پاکراه عنوان داشت: باید در آیات قرآن تفکر و تدبر کرده و به یک به یک آیات آن عمل کرد و به دیگران آموزش داد زیرا قرآن کتابی شکست ناپذیر است.

وی در پایان گفت: کسانی که صراط مستقیم را تشخیص داده و در این راه ایستادگی کردند خداوند آنها را از امدادهای ویژه خود بهره مند می کند.

لازم به ذکر است نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مسجد جامع اقامه شد./202/857/ب1

ارسال نظرات