۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۶۴۴۴۸
کارشناس مذهبی:

تفکر درباره مرگ، انسان را از گناهان نجات می دهد

کارشناس مذهبی گفت: آنچه سبب انحراف انسان می شود، عدم تفکر است، اگر ما بدانیم که با یک نگاه حرام چه چیزهایی را از دست می دهیم، آیا باز هم مرتکب این گناه می شویم؟ ارزش انسان به بیان امیرمؤمنان(ع)، بهشت است و انسان نباید به کمتر از آن رضایت دهد.
مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحسین ذاکر شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که به همت بسیج رسانه خراسان رضوی در خیابان شهید فکوری برگزار شد، به تبیین  آثار تفکر در سعادت بشر پرداخت.

سخنران هیأت مذهبی باب الحسین(ع) با بیان این که یاد مرگ، یکی از چهار فقره ای است که امام صادق(ع) آن ها را به عنوان مبنای زندگی خود معرفی فرمودند، گفت: حدود یک سوم آیات قرآن به معاد، مرگ و قیامت بستگی دارد اما جفایی که در حق این آیات می شود، این است که فقط در مجالس ترحیم بیان می شوند و در این جلسات نیز به سبب اقتضائات خاص، فرصت تأمل وجود ندارد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) طی روایتی یاد مرگ را افضل اعمال، افضل عبادات، و افضل تفکرات خوانده اند و علتش هم مشخص است. اگر کسی مرگ باور باشد، به بهترین شکل ممکن اعمال و عباداتش را انجام می دهد.

حجت الاسلام ذاکر با بیان این که در آموزه های دینی یک لحظه تفکر از 70 سال عبادات برتر دانسته شده، خاطرنشان کرد: علت این مسأله نیز در واقعه کربلا مشهود است. معمولا همه مردم آنچه در ذهن دارند، این است که فقط «حُر» در روز عاشورا به امام حسین(ع) پیوست؛ در حالی که پس از حر نیز کسانی بودند که چنین کاری کردند. از جمله آن ها دو برادر بودند که وقتی فقط 4 نفر از یاران سیدالشهدا(ع) باقی مانده بودند، در اثر استغاثه امام حسین(ع) و ناله خیمه ها، با لحظه ای تفکر از حضیض ذلت به اوج عزت رسیدند و شهید شدند.

وی تأکید کرد: آنچه سبب انحراف انسان می شود، عدم تفکر است. اگر ما بدانیم که با یک نگاه حرام چه چیزهایی را از دست می دهیم، آیا باز هم مرتکب این گناه می شویم؟ ارزش انسان به بیان امیرمؤمنان(ع)، بهشت است و انسان نباید به کمتر از آن رضایت دهد و یاد مرگ انسان را نجات می دهد./202/820/ب1

ارسال نظرات